Tramvaje už projedou celou Evropskou třídou, otevřel se poslední úsek do Divoké Šárky
Cestující pražskou hromadnou dopravou po Evropské třídě už nemusejí složitě přestupovat na náhradní linky. Dopravní podnik dokončil poslední práce na opravách kolejí a po několikatýdenní pauze se po trati směr Divoká Šárka opět rozjely tramvaje. Řidiči aut ale z Vítězného náměstí na Evropskou ještě neprojedou. Na tamní stavbě prodlouženého metra A se objevily komplikace a uzavírka zřejmě potrvá až do jara.
Dělníci se z Evropské třídy nehnuli od léta. Dopravní podnik využil stavebních etap na tunelu Blanka a současně s nimi naplánoval hned několik oprav včetně rekonstrukce kolejí.
Rekonstrukce prvních dvou úseků skončily před měsícem, poslední část trati mezi Bořislavkou a Divokou Šárkou dopravní podnik zprovoznil se zpožděním.
Na Evropskou třídu se po měsících oprav vrací tramvaje. Více reportérka Evelyna Kulíšková
„Tam byl problém v získání stavebního povolení, a proto práce začaly až 7. září. Původně jsme to chtěli dělat už na prázdniny, a tím bychom to měli hotové současně se stavbou Blanky na Prašném mostě, ale díky pozdnímu získání stavebního povolení se stavba realizovala až teď na podzim," vysvětlil technický ředitel podniku Jan Šurovský.
Zpožděné stavební povolení ale zdaleka nebylo jediným problémem, který opravy na Evropské zkomplikoval. Od začátku září je kvůli stavbě autům neprůjezdná část ulice směrem na Vítězné náměstí. Uzavírka měla skončit v listopadu, jenže do stanice metra A Dejvická začalo zatékat skrze stropní desku.
„A ve vozovce, která vede směrem do centra, mělo dojít k vyčištění drenážních vrtů, nicméně se ukázalo, že to je celé velmi bohatě vybetonováno. To nebylo zachyceno v žádných dokumentacích, takže probíhal poměrně dlouhý proces nového projektování a administrování dodatečných stavebních prací. Tento proces skončil někdy v průběhu listopadu a vlastně teprve od té doby je možno realizovat práce," popsal Šurovský.
Postup stavby, kterou komplikace prodraží o několik milionů korun, je navíc podle něj dále závislý na počasí. Pokud práce zastaví mrazy, mohla by se Evropská řidičům kompletně otevřít až na jaře.
Obyvatelům Prahy 6 vadí prodlužující se uzavírka pro auta
Taková představa se ale vůbec nelíbila starostce Prahy 6 Marii Kousalíkové z ODS. Ocenila sice nově zrekonstruovanou tramvajovou trať s travním kobercem, nicméně očekává bouřlivé reakce obyvatel městské části ohledně prodloužení uzavírky pro auta.
„Za trať jsme rádi, protože je zazeleněná, bude to hezké. Ale samozřejmě máme obrovský problém se stropní deskou, čili vyústěním Evropské do Vítězného náměstí. Tam se oprava zpožďuje o hodně. Vypadá to, že asi o čtyři měsíce, a to našim občanům vadí. My se skutečně tady dopravně nemůžeme nikam dostat, bude to neustále ucpané, neustále se to objíždí a neustále budou problémy," podotkla Kousalíková.
Poslední zrekonstruovaný úsek tramvajové trati na Evropské mezi zastávkami Bořislavka a Divoká Šárka měří 2250 metrů a za jeho opravu dopravní podnik zaplatil 137 milionů korun.