Tramvaje zmizely ze starého 'Rámusáku'. Od jara pojedou po novém Trojském mostě

Z Prahy do jara zmizí starý most mezi Holešovicemi a Trojou, známý jako Rámusák. Tramvaje, které přes něj desítky let jezdily, se přesunou na nový moderní Trojský most za více než miliardu korun. Ten město dostavuje jen o pár metrů dál.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tramvaje z Holešovic do Troje a Kobylis by měly jezdit po novém Trojském mostě od května.

Tramvaje z Holešovic do Troje a Kobylis by měly jezdit po novém Trojském mostě od května. | Zdroj: ČTK

Než se tak ale stane, musí se cestující připravit na několikaměsíční výluku a objížďky. Ty začaly dnes, kdy tramvaje z Holešovic do Troji a Kobylis nahradily autobusy.

Poslední tramvaj číslo 17, která přejela přes starý železniční most zvaný „Rámusák", uzavřela více než třicetiletou etapu v dopravní historii hlavního města.

Tramvaje z Holešovic do Troje a Kobylis by měly jezdit po novém Trojském mostě od května. Do té doby ale musí cestující počítat s výlukou a objížďkami, upozornil Pavel Procházka, šéf organizace ROPID, která plánuje pražskou hromadnou dopravu:

„Linka 17 se všemi svými spoji končí ve směru z centra na Výstavišti Holešovice. Zbylý úsek mezi Kobylisy a Vozovnou Kobylisy obsluhují vybrané spoje linky 3 a mezi Nádražím Holešovice, Trojskou a Kobylisy je provozovaná náhradní autobusová doprava X17.“

Hotovo mělo být už v listopadu

Tuto výluku už ale mohli mít Pražané skoro za sebou. Koleje se totiž měly začít překládat už na konci června a hotovo mělo být v listopadu. Jenže magistrát stavbařům z Metrostavu včas nedodal potřebná povolení.

Radní měli obavy, aby město mohlo zaplatit všechny vícepráce na novém Trojském mostě a nepřekročilo přitom zákon o veřejných zakázkách. Dodatečné práce totiž stavbu prodražily zhruba třikrát až na 1,2 miliardy korun.

Jak ale řekl náměstek primátora Jiří Nouza z TOP 09, město povolení udělilo na konci září poté, co se s Metrostavem dohodlo: „Sedmého listopadu na zastupitelstvo budu předkládat dohodu o narovnání s tím, že cena bude definitivně určena znalcem, který byl vybrán za ČVUT."

Přestože zastupitelé ještě nerozhodli a Praha Metrostavu dluží ještě minimálně 800 milionů, dělníci mohou ve stavbě pokračovat hned. Další zdržení by totiž podle Nouzy mohlo ohrozit termín zprovoznění tunelu Blanka, jehož je Trojský most součástí:

„Technologicky není možné předpokládat uvedení tunelového komplexu do provozu v termínech, ve kterých bychom si představovali, aniž bychom měli tuto věc vyřešenou. Takže jsme museli dopředu dát souhlas."

Pokud vše půjde podle plánu, stavbaři by měli být na mostě hotoví do konce dubna příštího roku, tedy do termínu, kdy má jít do provozu i samotný tunel Blanka.

Evelyna Kulíšková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme