Tunel Blanka může uzavírat hustý provoz na výjezdech, obávají se policisté
Prahu čeká velká dopravní revoluce. Zítra odpoledne začne řidičům sloužit dlouho očekávaný tunel Blanka a doprava v metropoli se změní. Mělo by se ulevit lidem na Letné, kolony se naopak zřejmě přesunou do Troje a Holešovic, kde chybí pokračování městského okruhu. Policisté ale vidí problém ještě jinde - v zavírání pražských tunelů kvůli hustému provozu na výjezdech.
Na Dobříšské ulici před vjezdem do tunelu Mrázovka se ve dvou pruzích sjíždějí auta od Brna, Plzně i Strakonic.
Zelená šipka se tu v ranní špičce častokrát mění na červený křížek, který zakazuje vjezd do tunelu.
Otevření tunelu Blanka může způsobit kolony v Holešovicích, hustý provoz ho může také zavřít. Více od Evy Kézrové
Hustý provoz to na několik minut nedovolí a podle Petra Říhy, vedoucího dispečinku řízení dopravy, to ve třech nových tunelech Blanky bude podobné:
„Bude to nastávat často. Tunel Blanka je dlouhý více než šest kilometrů. V současné době řešíme ve Strahovském tunelu a v tunelu Mrázovka několik událostí denně. Předpokládám, že obdobná situace bude i v tunelu Blanka.“
Tunelový komplex Blanka se otevírá se čtyřletým zpožděním a dvojnásobným účtem
Číst článek
Zvláště na výjezdu v Troji, kde řidiči, kteří chtějí jet do centra, musí na semaforech odbočit doleva, to může znamenat docela dlouhé kolony.
Před vjezdem do tunelu Blanka přejedou řidiči po klasických bílých čarách na silnici. „Jde většinou o radary. Kromě měření to sčítá dopravu nebo dopravní proud. Není to jen o měření rychlosti,“ vysvětluje šéf dopravní policie Tomáš Lerch.
Tunel Blanka: i hluboko pod Vltavou naladíte Radiožurnál
Číst článek
Ta je zatím omezena na 50 kilometrů v hodině. Tunel vede z Troje do kopce a překvapivě se klikatí. Řidiči budou cestou míjet únikové východy, informační tabule, až přijedou k prvnímu výjezdu, kde je napsáno Holešovice Bubeneč, a to je možná trochu nečekaně výjezd na Letnou.
„Dá se předpokládat, že první jízda tunelem bude takzvaně poznávací, takže je opravdu potřeba sledovat dopravní značení a udržovat bezpečnostní vzdálenost takovou, abych byl schopen zastavit, když řidič přede mnou náhle zpomalí, právě třeba z důvodu, že hledá správný exit, který je z tunelu,“ upozorňuje Lerch.
Tunel Blanka se během stavby třikrát propadl. Jednou zemina zavalila bagristu
Číst článek
Žlutá barva na bocích tunelu upozorňuje na konec tunelu, kde se nachází křižovatka Malovanka.
„Pro českého řidiče to bude nezvyk – takhle dlouho jet v tunelu v jednom kuse. Takzvaně očekává konec za každou zatáčkou a on nepřichází. Pro někoho to možná může být nepříjemné. Bude to o tom, jak si řidiči rychle zvyknou a jak se s tím vyrovnají,“ dodává Lerch.