U Chomutova otevírají nový úsek silnice R7, její úplné dokončení je ale v nedohlednu

Téměř 16kilometrový úsek nové čtyřproudé rychlostní silnice R7 z Vysočan do Chomutova dnes otevřelo Ředitelství silnic a dálnic. Stát za něj zaplatil téměř 4,5 miliardy korun. Nejnebezpečnější úsek silnice je ale na Lounsku, kde na její rozšíření čekají marně. Starostové měst a obcí v okolí sice společně bojují za rychlé rozšíření silnice, státu ale chybí na dostavbu peníze a nemá ji mezi prioritami.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Téměř 16kilometrový úsek rychlostní silnice R7 z Vysočan do Chomutova se otevřel

Téměř 16kilometrový úsek rychlostní silnice R7 z Vysočan do Chomutova se otevřel | Foto: Jan Bachorík | Zdroj: Český rozhlas

„Otevíráme úsek, který je dlouhý téměř 16 kilometrů. Je to značně zajímavá stavba, která se skládá ze dvou částí,“ říká Jiří Mayer z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Celý úsek dělí na dvě poloviny mimoúrovňová křižovatka u Droužkovic na Chomutovsku.

Právě starosta Droužkovic Milan Živný z nezávislého sdružení novou silnici uvítal. „My jsme samozřejmě rádi, že to dospělo k takovému závěru. Když vyjíždíme z Droužkovic přes ‚sedmičku‘ do Chomutova, tak taky čekáme pět minut, než se dostane nějaká mezera, abychom tam projeli.“

Nově vede veškerá doprava po čtyřproudé silnici za obcí. U Nových Spořic se pak napojuje na už hotový úsek na Horu svatého Šebestiána. V opačném směru si řidiči užijí čtyřpruh až do Bitozevsi na Lounsku, kde už je R7 hotová.

ŘSD otevřelo dva nové úseky rychlostní R7 na Chomutovsku | Foto: ČTK

Problematické je ale opětovné zúžení silnice na dva pruhy u Loun, kde jen letos zemřelo při dopravních nehodách 6 lidí.

„Je to způsobené hlavně tím, že lidé jsou zvyklí jet po čtyřproudovce 130 a když se vrátí na dva pruhy, tak už rychlost nesníží a dochází k čelným střetům, to je největší problém nedostavěné silnice,“ upozorňuje Jiří Samuel z lounské dopravní policie.

„My, co tady žijeme, víme, co se na této silnici děje, kolik kolem ní za poslední léta vyrostlo křížků. Na obchvatu města Loun od jeho otevření v roce 2000 tam je 27 zmařených lidských životů,“ říká starosta Loun za Unii pro sport a zdraví Radovan Šabata.

Louny i další obce v okolí stávající silnice I/7, přitom trápí tisíce automobilů denně. „Tam jak je obchvat Loun se udělalo měření a bylo zjištěno, že tam za 24 hodin projede 20 tisíc vozidel. Ta silnice je dvouproudová a na to není připravená,“ vysvětluje Samuel.

Téměř 16kilometrový úsek rychlostní silnice R7 z Vysočan do Chomutova se otevřel | Foto: Jan Bachorík

A v dohledné době ani nebude. ŘSD sice připravuje různé varianty dostavby R7. Zmíněná silnice ale mezi hlavní státní priority nepatří.

„Tato silnice R7 nám nespadá do té evropské sítě TNT, což samozřejmě komplikuje její financování a musíme ji financovat z národních zdrojů,“ vysvětluje Tomáš Neřold z ministerstva dopravy.

Ústecký hejtman Oldřich Bubeníček z KSČM chce ale o dostavbě jednat s budoucí vládou. „Budeme se snažit, aby ty přípravné práce, které potřebujeme, aby někdo rozhodl v jaké podobě ta R7 bude vypadat od Bitozevsi na Slaný, a aby se tam v dohledné době nějaké práce zahájily,“ říká hejtman.

Než se ale opravdu začne stavět, potrvá ještě několik let. Do té doby si můžou řidiči užít jen nově otevřenou silnici z Chomutova po Bitozeves.

Jan Bachorík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme