U pražského Masarykova nádraží postaví developer sedmipodlažní administrativní budovy

Podoba pražského Masarykova nádraží i jeho okolí se zřejmě výrazně změní. Na nevyužívaných pozemcích by měly vyrůst sedmipodlažní budovy s kancelářemi. Do dvou let je chce začít stavět společnost Penta v rámci projektu Masaryk Station Development. Demolice starých budov na pozemcích Českých drah už začaly.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Praha Masarykovo nádraží | Foto: Filip Jandourek

Masarykovo nádraží je nyní plně vytížené. Kvůli rekonstrukci pražského hlavního nádraží na něm končí nejen některé příměstské vlaky, ale taky rychlíky třeba ze severních Čech.

Cestující si ale budou muset zvykat na změny. V blízkém okolí se postaví administrativní budovy. Společnost Penta počítá se zastavěním až 15 tisíc metrů čtverečních, původně to ovšem mělo být ještě víc.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podoba pražského Masarykova nádraží i jeho okolí se zřejmě výrazně změní. Natáčel o tom Jan Charvát

„V roce 2013 byla přijata změna územního plánu, která vyjasnila pozemky, na kterých je možno stavět. Výstavba se omezí na zhruba třicetimetrový pruh podél ulice Na Florenci, potom směrem k autobusovému nádraží za magistrálou na Praze 8, a dále trojúhelníkový pozemek na křižovatce Hybernské a Opletalovy,“ říká Petr Palička z Penty.

Kanceláře chce firma pronajímat. Pozemky na jejich výstavbu by chtěla Penta od Českých drah odkoupit. O ceně a dalších podmínkách se stále jedná, potvrdil mluvčí Petr ČD Štáhlavský:

„Jednáme o aktualizaci smluvní dokumentace s naším partnerem v rámci projektu Masaryk Station Development. naším společným cílem je najít co nejrychleji takové řešení, aby se areál Masarykova nádraží, včetně historické budovy, dočkal revitalizace. To znamená opravu staré výpravní budovy a využití pozemků, které dnes leží ladem.“

Cenu za pozemky upravuje smlouva z roku 2003. „My se bavíme o desítkách tisíc metrů čtverečních. Cena pozemků v této části města je mezi 30 a 40 tisíci za metr čtvereční. Takže to nemůžeme počítat v miliardách, ale ve stovkách milionů,“ doplnil Petr Palička.

Stavební práce by mohly začít do dvou let. „Reálné by to bylo za předpokladu, že vše půjde dobře. U budovy na pozemcích bývalého Rudého práva trvalo celé období přípravy, tedy od doby, kdy jsme do projektu vstoupili, až po vydání stavebního povolení, dva roky a dva měsíce. není důvod, aby toto trvalo déle,“ uvedl Palička.

S demolicemi některých staveb už Masaryk Station Development začal. K zemi šly provizorní stavby a budova bývalé celnice.

V projektu vlastní většinu investiční skupina Penta, asi 34 procent mají České dráhy.

Jan Charvát Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme