Učitelé v Ostravě hledali způsob, jak školáky naučit lépe hospodařit
Učitelé si v Ostravě vyzkoušeli roli žáků. S odborníky na finanční gramotnost hledali způsoby, jak školáky lépe naučit hospodařit. Kromě knížek už totiž můžou využít i úplně nové pomůcky. Na speciálním jarmarku si kantoři zkusili například netradiční hry.
„Myslím si, že to může být pro žáky přitažlivé - poučit je v nějakém vysvětlení, systému. V hodinách je to bude určitě více bavit než nějaké počítání,“ říká u jedné z her havířovská učitelka matematiky Eva Bauerová.
Některé z her už ostravský učitel matematiky a finanční gramotnosti Karel Mohelník zná. Teď čeká, jak na ni zareagují žáci:
„Máme čtyři hry, u každé bude osm žáků. Pak se to budeme snažit v diskusi probrat.“
Učitelé musí v hodinách stále častěji učit své žáky i hospodařit. Na speciálním jarmarku v Ostravě natáčel Stanislav Janalík
Zlepšit finanční gramotnost dětí se snaží i učitelka Martina Václavíková, která má momentálně v rukou bankovky. Přiznává, že jejich šustění žáky baví:
„Je to věc, která se jim velmi líbí. Také by si peníze, které si ve hře vydělali, odnesli domů.“
Podle ní však často spíše bankrotují. „Je to možná ošklivé, ale myslím si, že je to dobře. Je to věc, která je donutí se zamyslet nad tím, jestli by nemohli něco dělat lépe,“ dodává.
„Nikdy toho není dost, ať už to jde přes pohádky a různé alternativní způsoby,“ přidává se projektová manažerka České bankovní asociace Helena Brychtová.
Kromě her se na jarmarku objevily pracovní sešity a další pomůcky, které žákům pomohou zorientovat se ve světě finančnictví a peněz.