Ústí nad Labem hlásí přerod v moderní město. Opozice ale kritizuje zadluženost

Ústí nad Labem jako by v poslední době postihla stavební horečka. Staví a přestavuje se skoro všude, za pár týdnů dostanou Ústečané neobvyklou lanovku k výletnímu zámečku Větruše. Je nebo není Ústí nad Labem moderní metropolí, jak sliboval současný primátor? Kritici stávajícího vedení vytýkají radnici hlavně zadluženost a nepořádek.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Atrium magistrátu města Ústí nad Labem | Foto: Veronika Kindlová

Rachot stavebních strojů musí snášet Ústečané už několik let. Jejich město se hodně proměnilo.

Mírové náměstí už připomíná opravdové náměstí i svým vzhledem, nikoliv jen názvem. Jsou tu lavičky a fontánky, kde posedávají lidé a ústecký primátor Jan Kubata z ODS si na tom hodně zakládá. Když nastupoval do funkce, slíbil lidem, že se z Ústí stane jedno z nejmodernějších měst.

Přehrát

00:00 / 00:00

Předvolební reportáž Lucie Husárové z Ústí nad Labem.

„Ve chvíli, kdy se otevře poslední dům – muzeum, a to v červnu příštího roku a podíváme se i na ostatní vystavené části, tak zjistíme, že Ústí nad Labem je opravdu moderní město,“ uvedl Kubata pro Radiožurnál.

Opoziční zastupitel Tomáš Jelínek ze Strany zdraví sportu a prosperity tyto zásluhy vedení radnice neupírá. Město prošlo výraznou obměnou, a to je podle něj dobře. Ovšem do jisté míry.

„Hlavně ze dvou důvodů. Za prvé, dámy v podpatcích mají na většině Mírového náměstí trochu problém. Proto existují speciální pásy, kde mohou tyto dámy chodit. Za druhé jde o nedostatek zeleně. Slibovalo se, že vznikne jakýsi mobiliář a kontejnery, kde budou nějaké květiny, bohužel musím konstatovat, že letos se to nepovedlo,“ řekl Radiožurnálu Jelínek.

Na nové trolejbusy nejsou peníze

Ale nejde jen o náměstí. Ústečané mají opravené nádraží, mění se Městské sady a rekonstruuje muzeum. Za několik týdnů se otevře lanovka k výletnímu zámečku Větruše a její spodní stanice bude na střeše nového obchodního centra. Stávající vedení radnice však čelí kritice, že se stavělo bez rozmyslu. A také, že se město kvůli stavebnímu boomu zadlužilo a nejsou peníze třeba na nákup nových trolejbusů.

„Město rozhodně zvýšilo svoji dluhovou službu. Většina peněz ale byla použita správně na investice. V současné době se domnívám, že na nové trolejbusy není. Spíše jsou prostředky na to, aby se ty stávající repasovaly,“ upozornil opoziční zastupitel Jelínek.

„Ano, dluh máme, ale není vyšší než v roce 2006,“ kontroval končící primátor Kubata. Dluh města je podle něj přijatelný a stavební boom měl svoji logiku:

„Chtěli jsme roztlouct srdce města a odtud nastartovat jeho krevní oběh. Například tím, že lidé začnou žít právě v centru města. Až se dostaví zanádražní prostor, tak se dostanete z Mírového náměstí k řece Labi. O to nám vždy šlo.“

Další výtku, nepořádek v ulicích, na který si lidé často stěžují, Kubata připouští.

Lucie Husárová 1, Lukáš Vincourek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme