V Brně se na veletrzích cestovního ruchu prezentují české regiony
V Brně začínají dva veletrhy týkající se cestovního ruchu. Už po jedenadvacáté se mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu Go a po dvacáté mezinárodní veletrh turistických možností Regiontour. V programu se objeví především prezentace jednotlivých regionů a mikroregionů, jako jsou například Jihomoravský kraj, Vysočina nebo Mikulovsko.
Letošní mezinárodní veletrh turistických možností v regionech Regiontour má čtyři hlavní témata, říká ředitel veletrhů Go a Regiontour Miloš Mlčák.
„Je to gastronomie, krajové speciality a velká prezentace typických lidových řemesel z jednotlivých regionů České republiky. Třetím tématem je folklór, opět jsme to programově postavili na prezentacích jednotlivých regionů. Čtvrté, nové téma jsou církevní památky,“ vysvětluje Mlčák.
Veletrh Regiontour se koná v pavilonu P. Uspořádání by mělo být podle manažera projektu Jana Šilhánka přehledné.
„Celá Jižní Morava se spojila a vydává cyklomapy. Jihočeský kraj má rod Rožmberků, takže se zaměří na tyto aktivity. Bude zde vyhlášena soutěž o nejlepší turistickou pohlednici. Organizují ji veletrhy Brno a Pohádkové království,“ říká.
Za inspirací ke vzdálenějším cestám se návštěvníci mohou vydat do sousedního pavilonu F. Tam se budou v rámci veletrhu průmyslu cestovního ruchu Go prezentovat také třeba zahraniční kuchyně, říká Miloš Mlčík.
„Bude to restaurace, kde návštěvník bude moci přijít a objednat si zajímavé typické jídlo z destinace, která ho zajímá.“
O Velkou cenu budou soupeřit města s kancelářemi
Vyhlašovat se dnes na brněnském výstavišti bude také Velká cena cestovního ruchu. „Do této velké ceny se mohly přihlásit nejen regiony a obce, ale i cestovní kanceláře. Vyhlášení výsledků v rámci šesti kategorií proběhne na centrálním pódiu pavilonu P od 17 hodin,“ informuje Miloš Mlčák.
Podle Pavla Klicpery z České centrály cestovního ruchu – Czech Tourism jsou Regiontour, Go a také pražský Holiday World tři základní veletrhy, kde se má Czech Tourism možnost pochlubit doma, jak ČR propaguje v zahraničí. „Zároveň tam zveme naše profesní organizace, profesní svazy,“ tvrdí.
V části určené pro odbornou veřejnost pořádá Czech Tourism podle slov Klicpery pro novináře píšící v oblasti cestovního ruchu Jour Fix. „Je zaměřen na velký projekt Ochutnejte Českou republiku,“ dodává.
Praha stále zastiňuje ostatní krásy republiky
Podle něj je sebepropagace regionů v Čechách a na Moravě dobrá, přesto se naše země stále potýká s faktem, že stojí ve stínu hlavního města. „Všichni naši kolegové v regionech se snaží, vydávají dostatečné množství propagačních materiálů, spravují webové portály v mnoha jazykových mutacích. Problém je spíše to, jak nás vnímá zahraniční turista. Název našeho státu se v mnoha ohledech schovává za Prahu, která je nejvíce skloňované město na světě i v Evropě a málokdo si ji s Českou republikou spojuje,“ domnívá se Pavel Klicpera.
„Snažíme se ukázat, kam lze turistu z Prahy za tři dny odvézt. Lákadlem jsou Český Krumlov, Karlovy Vary a Jižní Morava, která je teď velice navštěvovaná, protože brněnské letiště přijímá speciály z Ruské federace.“
Veletrhy Regiontour a Go potrvají do neděle, dnes jsou přístupné pro odborníky, v pátek ve 14 hodin se otevřou široké veřejnosti.