V Brně se na veletrzích cestovního ruchu prezentují české regiony

V Brně začínají dva veletrhy týkající se cestovního ruchu. Už po jedenadvacáté se mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu Go a po dvacáté mezinárodní veletrh turistických možností Regiontour. V programu se objeví především prezentace jednotlivých regionů a mikroregionů, jako jsou například Jihomoravský kraj, Vysočina nebo Mikulovsko.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Řeka Morava

Řeka Morava | Foto: Správa CHKO Litovelské pomoraví

Letošní mezinárodní veletrh turistických možností v regionech Regiontour má čtyři hlavní témata, říká ředitel veletrhů Go a Regiontour Miloš Mlčák.

„Je to gastronomie, krajové speciality a velká prezentace typických lidových řemesel z jednotlivých regionů České republiky. Třetím tématem je folklór, opět jsme to programově postavili na prezentacích jednotlivých regionů. Čtvrté, nové téma jsou církevní památky,“ vysvětluje Mlčák.

Přehrát

00:00 / 00:00

O propagaci regionů s Pavlem Klicperou z agentury Czech Tourism

Veletrh Regiontour se koná v pavilonu P. Uspořádání by mělo být podle manažera projektu Jana Šilhánka přehledné.

„Celá Jižní Morava se spojila a vydává cyklomapy. Jihočeský kraj má rod Rožmberků, takže se zaměří na tyto aktivity. Bude zde vyhlášena soutěž o nejlepší turistickou pohlednici. Organizují ji veletrhy Brno a Pohádkové království,“ říká.

Za inspirací ke vzdálenějším cestám se návštěvníci mohou vydat do sousedního pavilonu F. Tam se budou v rámci veletrhu průmyslu cestovního ruchu Go prezentovat také třeba zahraniční kuchyně, říká Miloš Mlčík.

„Bude to restaurace, kde návštěvník bude moci přijít a objednat si zajímavé typické jídlo z destinace, která ho zajímá.“

O Velkou cenu budou soupeřit města s kancelářemi

Vyhlašovat se dnes na brněnském výstavišti bude také Velká cena cestovního ruchu. „Do této velké ceny se mohly přihlásit nejen regiony a obce, ale i cestovní kanceláře. Vyhlášení výsledků v rámci šesti kategorií proběhne na centrálním pódiu pavilonu P od 17 hodin,“ informuje Miloš Mlčák.

Podle Pavla Klicpery z České centrály cestovního ruchu – Czech Tourism jsou Regiontour, Go a také pražský Holiday World tři základní veletrhy, kde se má Czech Tourism možnost pochlubit doma, jak ČR propaguje v zahraničí. „Zároveň tam zveme naše profesní organizace, profesní svazy,“ tvrdí.

V části určené pro odbornou veřejnost pořádá Czech Tourism podle slov Klicpery pro novináře píšící v oblasti cestovního ruchu Jour Fix. „Je zaměřen na velký projekt Ochutnejte Českou republiku,“ dodává.

Praha stále zastiňuje ostatní krásy republiky

Podle něj je sebepropagace regionů v Čechách a na Moravě dobrá, přesto se naše země stále potýká s faktem, že stojí ve stínu hlavního města. „Všichni naši kolegové v regionech se snaží, vydávají dostatečné množství propagačních materiálů, spravují webové portály v mnoha jazykových mutacích. Problém je spíše to, jak nás vnímá zahraniční turista. Název našeho státu se v mnoha ohledech schovává za Prahu, která je nejvíce skloňované město na světě i v Evropě a málokdo si ji s Českou republikou spojuje,“ domnívá se Pavel Klicpera.

„Snažíme se ukázat, kam lze turistu z Prahy za tři dny odvézt. Lákadlem jsou Český Krumlov, Karlovy Vary a Jižní Morava, která je teď velice navštěvovaná, protože brněnské letiště přijímá speciály z Ruské federace.“

Veletrhy Regiontour a Go potrvají do neděle, dnes jsou přístupné pro odborníky, v pátek ve 14 hodin se otevřou široké veřejnosti.

Zuzana Filípková, Mariana Zapotilová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme