V Česku přibývá farmářských prodejen. V Brně dokonce vznikne farmářský supermarket
Češi nakupují farmářské, bio a další zdravé potraviny čím dál víc v kamenných obchodech. V Brně se dokonce příští rok otevře farmářská prodejna na ploše srovnatelné se supermarketem.
Nová prodejna se bude muset vypořádat hned s několika věcmi, s nimiž mají klasické supermarkety problém, jak upozorňuje Eva Fraňková z katedry environmentálních studií.
„Je důležité, aby potraviny byly pokud možno místní, aby byly sezónní,“ říká odbornice. Neméně důležitá je pak podle jejích slov rovněž minimalizace odpadů a odolávání tlaku na unifikaci vzhledu potravin. Zapomínat by se nemělo ani na podíl farmáře na koncové ceně.
Jak se bude farmářský supermarket lišit od běžného, zjišťovala redaktorka Českého rozhlasu Martina Pelcová.
Farmářský supermarket tyto body splní částečně. Ačkoliv bude preferovat regionální produkty přímo od farmářů, hodlá nabízet žádané výrobky celoročně a vyhýbat se nebude ani zahraničním potravinám jako je například rýže.
Půjde tak v podstatě o rozšíření dosavadního konceptu kamenných farmářských prodejen. Lišit se má vyšší prodejní plochou a především větší dostupností pro zákazníka, jak upozorňuje autor projektu David Kukla.
„Určitě se budeme zaměřovat na jednu zásadní věc, abychom tam měli parkování, což z hlediska prodejny i klientely, na kterou chceme mířit, je docela stěžejní záležitost,“ předesílá Kukla.