V kauze údajně zmanipulovaných zakázek v Ostravě padla nová obvinění

Žalobce rozšířil seznam obviněných v kauze údajně zmanipulovaných ostravských městských zakázek. Dosud stíhání čelily čtyři firmy a osm lidí včetně ostravského lobbisty Martina Dědice. Nové obvinění se podle informací Českého rozhlasu týká reklamní agentury, u které si jedna z podezřelých firem měla objednávat předražené služby.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Radnice města Ostravy | Foto: Tomáš Adamec

Vyšetřovatelé tvrdí, že mají důkazy o tom, jak fungovaly zakázky u městem řízených společností. Tendry měly vyhrávat předem domluvené firmy a vše měl organizovat ostravský lobbista Martin Dědic. Ten údajně od vítězů zakázek inkasoval úplatky ve výši 30 milionů korun.

Podle informací Českého rozhlasu teď policisté trestní stíhání rozšířili na reklamní agenturu, přes kterou peníze z nelegální činnosti měly jít. Jedna z vyšetřovaných firem si u agentury měla objednávat neúměrně drahé služby a tím záměrně navyšovat náklady, aby odváděla nižší daně.

Přehrát

00:00 / 00:00

Policisté stíhají desítku lidí a pět firem v kauze údajně zmanipulovaných ostravských zakázek. Detaily k případu zjišťovala Andrea Čánová

Státní zástupce Vít Koupil potvrdil, že k dosud stíhaným tak přibyli dva lidé a jedna firma. „V současnosti došlo k rozšíření trestního stíhání a to pro zvlášť závažný zločin krácení daně, poplatku a podobné povinné platby,“ upřesnil.

„Vždycky daňová trestná činnost spočívá v tom, že někdo nějakým způsobem nadhodnotí svou nákladovou bilanci. Případně zkrátí své příjmy. V daném případě se jedná o variantu navýšení nákladových položek,“ dodal žalobce.

Český rozhlas se snažil získat vyjádření zástupců obviněných firem i podnikatele Martina Dědice. Zástupkyně reklamní agentury Lenka Oborná jen krátce uvedla, že firma obvinění odmítá. „Budeme dávat stížnost, takže uvidíme, co se bude dít dál.“

Martin Dědic si na tuto kauzu najal mluvčí Martu Kašparovou. Ta potvrdila, že také lobbista si chce proti stíhání podat stížnost, protože se závěry vyšetřování zásadně nesouhlasí.

„Není mu ani známo, že by se reklama realizovaná pro společnost Business Advisor dala pořídit nějak levněji,“ uvedla mluvčí.

„Pokud snad policie ví, jak se dá reklama nakoupit a přitom obejít firmy, které získají k reklamě výhradní práva a tím i monopol na určení ceny, tak by bylo dobře, kdyby tento recept prozradila. Bez tohoto receptu snad žádná česká firma na reklamu v rámci Ligy mistrů nikdy nedosáhla,“ dodala Kašparová.

Státní zástupce vyčíslil u daňových úniků škodu na sedm milionů a u dalších deseti milionů se měli obvinění o daňový únik pokusit.

Andrea Čánová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme