V Královéhradeckém kraji platí nový jízdní řád vlaků. Lidé se musí připravit na změny
Od neděle začal platit v Královéhradeckém kraji nový jízdní řád vlaků. Přináší několik změn - někde spojů bude jezdit více, jinde méně. Cestující ale také musí počítat s několika výlukami. Naopak se dočkají moderních elektrických a dobře vybavených vozů nazvaných Panter.
Cestující se musí připravit na omezení například v Týništi nad Orlicí, kde v následujícím roce začne dlouho očekávaná přestavba stanice a opravy tratě směrem do Častolovic a Rychnova nad Kněžnou.
Co se týká redukcí, vlaky ujedou v kraji příští rok méně kilometrů, ve srovnání s letoškem o 1,8 procenta. Kraj s Českými drahami sníží počet najetých kilometrů o 95 tisíc. Projeví se to například na vytížené trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi dopoledne a večer.
Mezi Pardubicemi a Trutnovem přestaly jezdit přímé spoje, a lidé tak v Hradci musí přestupovat. Menší změny se dočkal osobní vlak na trati Doudleby nad Orlicí - Rokytnice, který jede místo ve 14:13 o 20 minut později. Změnil se také rozsah spojů na turisticky využívané trati do Adršpachu - z Teplic nad Metují a z Trutnova.
Nové soupravy RegioPanter
České dráhy naopak posílily spoje na trase mezi Broumovem, Náchodem a Starkočí, kudy jezdí denně do práce a do školy tisíce lidí. Spěšné vlaky tam jedou v hodinovém intervalu. Cesta z Hradce Králové do Hronova teď trvá hodinu a 6 minut, až do Broumova pak hodinu a 54 minut.
Spojení z Meziměstí do Chocně a opačně zůstává s přestupem v Náchodě, ale nově některé vlaky zastavují i v Čermné nad Orlicí.
Dráhy pak nasadily dvě nové soupravy RegioPanter 440 na trati mezi Pardubicemi a Jaroměří. Jsou to moderní elektrické vozy s dobrou výbavou, je tam například bezdrátové připojení na internet, klimatizace, pohodlná čalouněná sedadla nebo také bezbariérové vakuované toalety. Ve vozech jsou také například elektrické zásuvky.