V Liberci zvažují tunel pod Ještědem. Na výstavbu ale nejsou peníze

V Liberci se znovu mluví o vybudování tunelu pod Ještědem. Radní mají na stole studii krajského úřadu, která se možností této stavby zabývá. Podle hejtmana Libereckého kraje Martina Půchy je třeba diskutovat o tom, zda je stavba reálná.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ještěd: nejznámější a pro mnohé i nejkrásnější rozhledna u nás

Ještěd: nejznámější a pro mnohé i nejkrásnější rozhledna u nás | Foto: Fotobanka stock.xchng

„Je to krásný sen, ale určitě je to otázka daleké budoucnosti vzhledem k plánovaným nákladům, které z té studie vyplývají,“ říká nový hejtman Libereckého kraje Martin Půta.

Levnější varianta tunelu by podle studie stála necelé dvě miliardy korun, což je zhruba roční rozpočet kraje. Ten má navíc podle Půty před sebou řadu realističtějších problémů, které je potřeba vyřešit.

Přehrát

00:00 / 00:00

O plánu na výstavbu tunelu pod Ještědem hovoří hejtman Libereckého kraje Martin Půta

Navíc, v České republice je potřeba řešit stavby, které mají vyšší prioritu, než je tunel pod Ještědem.

O možnosti vybudovat tunel se začalo debatovat proto, že v zásadách územního rozvoje jsou promítnuty ochranné koridory na stavbu, a ty zasáhly také připravovaný nový územní plán města Liberec.

„Je třeba diskutovat o tom, zda je plán vůbec reálný. Pak je potřeba chránit územní koridor, který by neměl být zastaven, aby bylo reálné v budoucnu o plánu uvažovat,“ míní. Plán totiž může překazit například výstavba rodinných domků nebo nová průmyslová zóna.

V případě, že by se výstavba tunelu nakonec prosadila, tak by nejvíce prospěla oblastem ležícím z pohledu Liberce za Ještědem, tedy Podještědí, Stráži pod Ralskem či Osečné.

Pro Liberecký kraj je ale podle nového hejtmana výrazně důležitější napojení například Jablonce na Liberec. Stejně tak i napojení Frýdlanského výběžku, který má z pohledu nezaměstnanosti výrazně horší výsledky, než právě Podještědí.

„Z pohledu strategie kraje tunel pod Ještědem je možná na nějakém sto padesátém místě,“ dodává.

Lucie Husárová 1, Prokop Havel Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme