V Mostě platí od února zákaz zvukové reklamy. Ozývají se ale odpůrci vyhlášky

Auta s hlasitými reproduktory, která zvou na reklamní akce nebo diskotéky, už v Mostě nepotkáte. Od února tam platí vyhláška, která zvukovou reklamu zakazuje. To se ale nelíbí některým podnikatelům, kteří považují zákaz za diskriminační. Na svoje zboží totiž dál mohou ampliony upozorňovat pěstitelé, kteří prodávají například zeleninu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Amplion (ilustrační foto) | Foto: Wikipedia, Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 Unported

„Obtěžuje, protože bydlíme u silnice, ale zas tak častý problém to není; Toho jsem si fakt nevšiml, nedokážu vám odpovědět; Mně to ani nevadí, to ne, to mi nevadí,“ odpovídají Mostečané na otázku ČRo, zda je obtěžuje zvuková reklama na projíždějících autech.

Zvuková reklama je v Mostě zakázaná od února. Náměstek mosteckého primátora za sdružení Mostečané Mostu Luboš Pitín tehdy zdůvodnil zákaz tím, že město dostalo stovky stížností od obyvatel.

Přehrát

00:00 / 00:00

Názory proti zákazu zvukové reklamy v ulicích Mostu zjišťoval redaktor Jan Beneš

Od roku 2006 ale mostecký magistrát eviduje pouhých devět stížností a petici z roku 2007, kterou tehdy podepsalo zhruba padesát lidí. Kde se tedy vzala informace o stovkách stížností?

„Oficiálních stížností je možná devět, ale tak, jak to vnímáme v náladě mezi obyvateli města Mostu, kteří ne každý si přijde oficiálně stěžovat, tak těch stížností je mnohem více,“ obhajuje rozhodnutí města Luboš Pitín.

Proti zákazu zvukové reklamy v Mostě vznikla petice, kterou podepsalo 201 lidí. A neshodnou se na něm ani mostečtí radní. Zákaz se například nelíbí druhému náměstkovi primátora za sociální demokracii Karlovi Novotnému.

„Můj názor je totožný se žádostí Okresní hospodářské komory. Myslím si, že je to diskriminační vůči svobodnému podnikání v České republice a nemyslím si, že by takovou vyhlášku město Most mělo mít,“ vysvětluje.

Předseda Okresní hospodářské komory v Mostě Rudolf Jung považuje také vyhlášku za zbytečnou a omezující podnikání.

„Plošné omezení jednoho druhu podnikání, který není v konfliktu s etikou a slušnými mravy, je nespravedlivé. Protože jeden podnikatel může, jeden podnikatel nemůže,“ konstatuje.

Rudolf Jung tak naráží na povolenou zvukovou reklamu pro pěstitele. Podle náměstka primátora Luboše Pitína zvuková reklama například na diskotéky nebo akční slevy lidi obtěžuje. Reklama na prodej výpěstků ale podle něj obtěžující není.

„Pokud někdo prodává své výpěstky, tak ano, někdo to může považovat za obtěžující reklamu. Na druhou stranu to ale není reklama pojatá všeobecně jako reklamními společnostmi. V podstatě přijede ten, komu slepice snese více vajíček anebo bude mít vlastní výpěstky,“ vysvětluje.

Podle náměstka Pitína tedy ani tak nejde o případný nadměrný hluk, ale o to, co se z hlasitých amplionů nabízí.

Podobná vyhláška platí i v centru Prahy, kde nesmí zvukovou reklamu využívat nikdo, tedy ani prodejci výpěstků. Sporným zákazem v Mostě se proto zabývá i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme