V některých částech Prahy začnou platit různé systémy parkovacích zón. Sjednotí se až v roce 2015

Pražský magistrát sliboval celoměstský systém placeného stání už během loňského roku. Koncepce, na které jednotlivé radnice pracovaly mnohdy celé roky, ale nakonec skončila v koši. Pravidla pro společné parkování mají podle posledních zpráv začít platit až v roce 2015. To se ale některým pražským částem nelíbí a proto zavádí vlastní regulace.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Placené parkování

Placené parkování | Foto: Ladislav Bába

Modré pruhy a smíšené zóny najdou řidiči už několik let v Praze 1, 2, 3 a 7. Jiná pravidla začnou na přelomu února a března platit v Karlíně a Libni.

„My jsme absolvovali desítky a desítky besed jak s veřejností, tak především s našimi bytovými družstvy. Dozvěděli jsme se příběhy o maminkách, které zaparkují s autem 800 metrů od svého bydliště a musí s kočárkem překonávat šest přechodů pro chodce, aby se vůbec dostaly k vlastnímu bydlišti,“ popisuje neúnosnou situaci v Praze 8 místostarosta Michal Švarc z TOP 09.

Přehrát

00:00 / 00:00

O systému placeného parkovacího stání natáčela redaktorka Anna Königsmarková

Radnice už začala svým rezidentům zdarma vydávat karty. Zažádat o ně mohou od ledna i nájemníci a podnikatelé.

„Naše úprava bude pouze svislá, budeme osazovat značky s tím, že bychom měli Karlín osazovat do konce února. V polovině března bychom teprve začali s nějakou represí při vymáhání úpravy,“ upřesňuje Švarc.

Na jaře měl začít platit systém regulace parkování i na Smíchově. Vzhledem k tomu, že ale tamní komunikace patří městu, musela radnice požádat o takzvanou výpůjčku komunikací kvůli osazení značek. Zatím ale povolení nedostala. Problémy s umístěním auta tak budou dál přetrvávat.

„Zborovského, Strakonická, Nádražní a další hlavní komunikace, které zachytávají nápor dopravy, jsou magistrátní. My máme jenom spojky mezi obytnými domy. My jsme, kdy je řádově 60 procent kapacit magistrátních, bez souhlasu s výpůjčkou opravdu v problému. Pak by ten systém nebyl funkční,“ potvrzuje starosta Prahy 5 Miroslav Zelený ze sdružení Uzdravme naši politiku.

Modrá zona na parkování | Foto: Khalil Baalbaki

Úředníci na magistrátu podle radního pro dopravu Jiřího Nouzy z TOP 09 žádost ještě projednávají a zjišťují, zda je systém městské části v souladu se zákonem kvůli případnému vymáhání pokut ze strany policie.

Nouza už také nastínil novinky v chystaných celoměstských zónách. Ty modré by měly ubýt ve prospěch smíšených:

„Ty by umožnily živnostenským podnikatelům a vůbec firmám poskytovat práce a služby, které jsou teď omezeně dostupné, právě proto, že tak jsou dnes parkovací zóny nastaveny. Bez postihu neumožňují tyto služby poskytovat.“

Praha chce také více dbát na dodržování pravidel v placených, tedy oranžových a zelených zónách. K tomuto systému se chce v průběhu roku připojit Praha 4 nebo 10. Praha 6, kterou trápí přeplněná parkoviště především v okolí Dejvické a Bubenče, plánuje regulaci dopravy v klidu s otevřením tunelu Blanka. Jeho termín je ale nejistý.

Parkovací automat | Foto: Ladislav Bába

Anna Königsmarková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme