V nových stanicích metra končí nejhrubší práce. Cestující tam začnou jezdit v dubnu
Zhruba za půl roku se pražské metro rozroste o čtyři nové stanice a linka A nebude končit na Dejvické, ale povede dál až do Motola. Podoba nových stanic už se začíná rýsovat.
Ve stanici Nemocnice Motol už je vidět usazené koleje, ale jinak je to pořád hrubá stavba. To na Petřinách už je stanice prakticky hotová – na nástupišti je dlažba a i obložení stanice už je víceméně dokončené.
Nejde však jen o dlažbu či vestibuly. Ve stanicích kromě prostor určených pro cestující buduje i poměrně rozsáhlé zázemí. Jen pro představu – cestujícím je určená asi jen jedna třetina až jedna čtvrtina všech prostor metra.
Na rozestavěné stanice metra linky A se byla podívat redaktorka Veronika Neprašová
Vidět je to třeba na stanici Nádraží Veleslavín. „Tato stanice má sedm podlaží – pod námi je ještě jedno a nad námi je dalších pět pater služebních prostor,“ vysvětluje Lukáš Kubín, který vede stavbu této stanice.
Asi nejhůř zatím vypadá stanice Bořislavka. „Jak vidíte, tak je nejvíc rozpracovaná, stavební část byla dokončená nejpozději,“ podotýká technická ředitelka společnosti Skanska Jaroslava Reidingerová, která má celou výstavbu nového úseku metra A na starosti.
Tunely, které vedou k novým stanicím, oddělují od současné konečné na Dejvické plechová vrata. Podle ředitele Dopravního podniku Jaroslava Ďuriše začne metro v novém úseku jezdit zhruba v půlce listopadu, to však ještě nebude běžný provoz.
„Bude dokončena stavební a technologická část a začnou probíhat zkoušky. Cestující se tímto úsekem poprvé svezou příští rok začátkem dubna,“ slibuje Ďuriš.