V parkovacím domě ve Slaném se obvykle krčí pár aut. Řidiči technice nedůvěřují

Parkovací dům ve Slaném je nejmodernější v kraji. Město do něj vložilo 90 milionů korun. Od začátku se dům potýkal s nesouhlasem řady místních obyvatel, a když se k tomu přidaly ještě technické problémy, výsledkem je, že tu denně stojí jen minimum aut.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Parkovací dům Slaný

Parkovací dům Slaný | Foto: Pavel Pavlas

„Nechci ho vůbec využít, ani kdybych musela fakt nutně. Zaparkuji kdekoli jinde, ale tam bych prostě nejela,“ říká paní Lenka z nedalekých Královic.

Nevýhodné jí přijde zejména to, že parkovací dům není moc nakloněn možnosti, že lidé by si chtěli do auta jen odložit tašku s nákupem a pokračovat dále v pochůzkách po městě.

Přehrát

00:00 / 00:00

Proč se parkovací dům ve Slaném využívá tak málo, zjišťovala Alena Rokosová

Lenka právě s rodinou odjíždí z venkovního parkoviště hned vedle parkovacího domu. Stejný názor jako ona tady má hodně lidí. A na obsazenosti parkovacího domu je to znát. Uvědomuje si to i vedení města.

„Tím, jak nešťastně nastartoval tím, jaké tam byly technické problémy, tak se v očích lidí znevěrohodnil a řada lidí tam nechce parkovat z principu,“ říká místostarosta Jaroslav Hložek zvolený za TOP 09 a SNK Volba pro Slaný.

Dům s vlastní vůlí?

Na počátku provozu moderního parkovacího domu totiž spolu nekomunikovaly různé softwary od různých dodavatelů. Nejzávažnější poruchou pak bylo, když dům odmítl auto vydat úplně.

„V některých případech to trvalo opravdu hodiny,“ konstatuje místostarosta.

Parkovací dům s kapacitou 149 aut zatím stále běží ve zkušebním provozu. Podobné technické závady už se podle místostarosty neobjevují, ale nedůvěra v lidech přetrvává.

Vjezdy do parkovacího domu | Foto: Pavel Pavlas

A místním vadí i další fakt: zařízení nevydává auta tak rychle, jak dodavatelská firma původně slibovala. Původním záměrem bylo dodat vůz zákazníkovi do minuty. Průměrně jsou to ale minuty tři. Jaroslav Hložek dodává, že právě proto je parkovací dům ještě ve zkušebním provozu, aby bylo možné všechny závady zjistit a reklamovat ještě v období záruky.

Za chyby v projektu se město bude snažit vyjednat co nejlepší kompenzace. Podle Jaroslava Hložka je ale hlavní, aby dům fungoval a sloužil místním i lidem, kteří městem jenom projíždějí.

„Doufali jsme, že to bude zajímavá nabídka hlavně rezidentům a abonentům, to znamená těm, kteří v centru bydlí nebo podnikají. Nabízíme jim vlastně velmi kvalitní garážování,“ říká Jaroslav Hložek. Místostarosta teď nevylučuje, že město roční parkování pro rezidenty zlevní.

Nápomocná obsluha

Byť je parkovací dům plně automatický, od šesti od rána do šesti do večera je tu obsluha, která má lidem poradit, jak zaparkovat, a v případě, že by došlo k nějaké závadě, může auto ručně vyskladnit. Obsluha bude lidem k dispozici až do konce roku.

„Měl by to být informátor, který říká ‚Nebojte se ničeho, vyzkoušejte to. Když bude jakýkoli problém, jsem tady pro vás‘,“ vysvětluje Jaroslav Hložek a doporučuje, aby si služby moderního zařízení každý vyzkoušel osobně.

O parkování se postará počítač a moderní technologie | Foto: Pavel Pavlas

Obsluhující František Korbel k zákazníkovi vždy hned zamíří. V čase, kdy redaktorka Českého rozhlasu testuje zařízení, má pod dohledem 19 aut.

„Přijedete sem, otevřou se ta vrata, pak se otevře závora, vy tam pomalounku najedete, aby vám ta světelná tabule svítila zeleně, zabrzdíte auto, dáte rychlost, vypnete motor, odejede a v tom modrém si zmáčknete lístek,“ instruuje každého František Korbel.

„Během dvou minut je auto na místě, jdu zaplatit a nechat ho zase vyjet. Trvá to asi dvě a půl minuty,“ dodává redaktorka Českého rozhlasu Alena Rokosová.


Zvětšit mapu

Marína Dvořáková, A.Rokosová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme