V Plzni se bude rozhodovat o budoucnosti obchvatu Třemošné

V pondělí se bude jednat v Plzni o budoucnosti obchvatu Třemošné, jehož uzavírku nařídil Obvodní soud pro Prahu 4. Vyhověl tak občanskému sdružení Orlík, kterému vadil hluk z dopravy. Schůzky by se měli zúčastnit kromě zástupců sdružení Orlík také představitelé kraje, hygieniků, obce a ministerstva dopravy.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Obchvat Třemošné na Plzeňsku

Obchvat Třemošné na Plzeňsku | Zdroj: ČTK

Sdružení Orlík argumentuje dřívějším rozhodnutím Ústavního soudu, podle kterého v případě, že je měření hluku na hranici povolené normy, musí investor postavit zeď proti hluku. Stejné řešení vidí i hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec.

„Jsme připraveni jako nejlepší řešení nabídnout finanční pomoc obci pro zbudování protihlukové stěny, obec by se stala investorem této akce v rozsahu do 3 milionů korun. Kraj, aby pomohl odblokovat tuto situaci, nabídne, že by se na této akci finančně podílel,“ řekl Radiožurnálu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Předseda OS Orlík Václav Týzl argumentuje různými návrhy tras

Ředitelství sinic a dálnic se ale brání tím, že pokud vyjdou hodnoty hluku v normě, nemůže svévolně stavět protihlukovou stěnu, protože by mohlo ohrozit celou investici dotovanou Evropskou unií.

Šéf plzeňského ŘSD Zdeněk Kuťák trvá na tom, že splnili všechny požadavky státní správy: „Postavili jsme přeložku tak, jak nám bylo povoleno. Změřili jsme na ní hluk, hlukové limity jsme dodrželi. Jsme připraveni jednat a jsme připraveni předložit ke kolaudaci všechno, co předložit máme.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Plzeňský hejtman Milan Chovanec je pro výstavbu stěny

Podle něho si občané, kteří bydlí u obchvatu, mohli dopředu zjistit, že právě těmito místy trasa povede. Plán je prý jasný už řadu let. Předseda občanského sdružení Václav Týzl to nepopírá:

„Samozřejmě že instituce, které nám toto tvrdí, mají pravdu, mohli jsme si vše zjistit, nicméně od obce nebo od firmy, která tuto oblast stavěla, nám bylo řečeno, že komunikace bude například za lesem, a tak podobně. Jestliže by byla za lesem, tak by se nedělo nic, protože ten lesík by to pojal.“

Týzl zároveň upozorňuje, že cílem sdružení není v žádném případě obchvat uzavřít. „Pokud do konce roku 2011 budou vybudovány v lokalitě na Orlíku protihlukové stěny chránící obytnou zónu, určitě bychom vzali zpět návrh na předběžné opatření. Vždycky jsme byli pro obchvat Třemošné, pouze nám jde o dokonání této stavby,“ říká.

Třemošná usilovala o obchvat přes 30 let a stavba stála necelou miliardu korun. Uzavření obchvatu by mohlo podle krajského úřadu zkomplikovat dopravní situaci kolem Třemošné i přímo ve městě, kam by se doprava přesunula zpět. V místě jezdí přes 10 tisíc aut denně včetně více než 40 autobusových linek.

Podle předběžného opatření soudu se ale musí uzavřít také všechny stavby související s obchvatem, které jsou součástí stavebního povolení. To by znamenalo, že by se doprava do Třemošné vůbec nemusela dostat. Veškerá vozidla by musela město objíždět po krajských silnicích druhé a třetí třídy.

Viktorie Hošková, Jiří Blažek, Lucie Maňourová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme