V Praze bude vysílat nová kabelová televize

Ostré vysílání už brzy spustí nová kabelová televize Metropol TV, která je podle deníku E15 silně napojena na pražský magistrát, zejména na radního Jiřího Janečka. Podle jeho vyjádření ale nepůjde o komerční projekt, ale o televizi zaměřenou hlavně na seniory a handicapované.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kameraman | Foto: Tomáš Adamec

Obsah navíc budou městské části a odbory magistrátu vytvářet samostatně. Podle svých webových stránek televize také bude vysílat o osobách bez přístřeší, tedy o kontroverzním pražské tématu spojeném právě s radním Janečkem.

Přehrát

00:00 / 00:00

V Praze začne vysílat nová metropolitní kabelová televize. Téma pro analytika serveru digizone.cz Jana Potůčka.

Televizi vlastní firma 11 TV Production a agentura A-News, která bude dodávat obsah. Provoz bude stát asi milión korun, s reklamou se ale nepočítá. Náklady pokryjí dotace od státu nebo městských částí.

Podle mediálního analytika ze serveru digizone.cz Jana Potůčka je ale hrozba politického ovlivňování vysílání reálná.

„Vyplývá to ze samé podstaty financování projektu. Televize totiž bude dotována částečně magistrátem, respektive městskými částmi a nebude provozovat žádnou reklamní činnost. Dodavatel obsahu si rozhodně nebude chtít rozzlobit magistrát a dá se očekávat, že zprávy nebudou negativní vůči zadavateli,“ zmínil Potůček na Rádiu Česko.

Potůček: Absence reklamy znamená ztrátu nezávislosti

Otázkou zůstává, zda je odmítnutí reklamní produkce pro dodavatele a provozovatele správným krokem.

„Z hlediska výrobce obsahu je to zřejmě správný tah, neboť mu odpadnou starosti s hledáním inzerentů. Z hlediska diváků bych byl v tomto ohledu opatrnější, neboť přítomnost ryze městského kapitálu nezaručuje dostatečnou nestrannost a objektivitu vysílání,“ uvedl Potůček.

Podle Potůčka je ale už nyní možné podobný trend sledovat u jiných regionálních televizních stanic.

„I regionální kabelové stanice někdy vyrábějí pořady na zakázku tamních radnic a zastupitelstev, a to nehledě na přítomnost reklamního kapitálu v konkrétním médiu. Pochopitelně i takové pořadu obsahově ovlivňuje místní politická garnitura a nedá se očekávat přílišná objektivita nebo zpravodajská hodnota zmíněné produkce,“ řekl analytik ze serveru digizone.cz. a dodal:

„V Evropě je financování podobných typů televizních stanic spíše smíšené, právě pro zaručení objektivity. Spuštění avizovaného projektu v Praze je navíc pozoruhodné tím, že k němu dochází těsně před komunálními volbami. Rovněž tento fakt přílišnou objektivitu nezaručuje.“

Martin Křížek, Lukáš Vincourek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme