V Praze se otevřela Vysočanská radiála. Ulehčí Černému Mostu

Řidičům se dnes v poledne otevřela Vysočanská radiála v Praze. Jedná se o část, která propojuje Kbelskou ulici se silnicí R10 na Mladou Boleslav. Průtah dlouhý 5,5 kilometru by měl pomoci přetížené Chlumecké ulici na Černém Mostě. Výstavba stála zhruba 2 a čtvrt miliardy korun. Auta začnou po nové komunikaci jezdit ve tři hodiny odpoledne.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Slavnostní uvedení do provozu stavby Vysočanská radiála, která propojí Kbelskou ulici se silnicí R10 na Mladou Boleslav

Slavnostní uvedení do provozu stavby Vysočanská radiála, která propojí Kbelskou ulici se silnicí R10 na Mladou Boleslav | Foto: Filip Jandourek

S otevřením nové komunikace by se mělo upravit také vedení tranzitní dopravy v Praze. Kamiony od dálnice D8 budou zřejmě svedeny po Kbelské ulici a dále na Vysočanskou radiálu, Pražský okruh a Štěrboholskou radiálu.

Radiála je ovšem provizorní, protože fakticky zatím vznikla jen její polovina. Odborníci zde vidí několik míst, která jsou z bezpečnostního hlediska riziková.

Upozorňují především na zúžení a nepříznivé směrové poměry v místě napojení na Kbelskou ulici, ale i na malé směrové oblouky s krátkou rozhledovou vzdáleností na odbočovacích rampách směrem od Mladé Boleslavi a na stavbu 510 na Černý Most.

Přehrát

00:00 / 00:00

Technický ředitel společnosti CityPlan Jiří Landa upozorňuje v poledních Ozvěnách dne na bezpečnostní nedostatky nové Vysočanské radiály

„Nedostatky sice nejsou v rozporu s platnými normami, ale je tu riziko, že řidiči podcení náhlé změny v parametrech komunikací,“ vysvětluje technický ředitel Jiří Landa ze společnosti CityPlan, která vypracovala pro hlavní město bezpečnostní audit.

Zkušební provoz povoluje jen 50 km/h

Jeho součástí jsou mapky vyznačující místa se zvýšeným rizikem dopravních nehod. „Tady doporučujeme investorovi, aby provedl nadstandardní a preventivní bezpečnostní opatření tak, aby těm nehodám čelil, a ne, aby reagoval teprve poté, až se série nehod stane,“ upozorňuje Landa.

Dalším rizikovým místem je nadjezd na střední křižovatce. „Je ve velmi malém vrcholovém oblouku, což při nerespektování rychlosti přinese překvapení, že hned za ním je úrovňová křižovatka. Doporučovali bychom tady kameru, ta působí na řidiče nejlépe,“ říká Landa.

Během zkušebního provozu bude na radiále povolena rychlost maximálně 50 kilometrů za hodinu, údajně z důvodu nedokončeného plotu proti zvěři.

Na průtah by měla v budoucnu navázat další etapa, která povede od Kbelské ulice směrem do centra.

Výstavba radiály trvala dlouhých 6 let a termín zprovoznění byl několikrát odložen především kvůli sporům o pozemky, přes které radiála vede.


Zvětšit mapu

Lucie Maňourová, Veronika Sedláčková, Anna Königsmarková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme