V případě nevolnosti je lepší volat linku 155 než univerzální 112, radí záchranáři

Mezi zdravotníky na Zlínsku klesá popularita tísňové linky 112. Ukazuje se totiž, že její dispečeři nejsou vyškolení pro poskytnutí první pomoci přes telefon. Osoby zraněné nebo s nevolností by tak měly rovnou volat lékaře - linku 155.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Záchranáři, hasiči | Foto: HZS Středočeského kraje

Jenom ve Zlínském kraji se na 112 měsíčně dovolá 300 lidí, kteří potřebují lékařskou pomoc. Té se ale od dispečerů nedočkají a tráví další minuty čekáním, než je hovor přesměrovaný na záchranku.

„Pokud ten volající vytočí přímo 155, tak mluví ihned se zdravotníkem,“ potvrdil vedoucí operačního střediska Vít Rušar.

Stodvanáctka má naopak velké opodstatnění v případě dopravních nehod, ke kterým vyjíždí všechny záchranné složky.

„Hasiči, kteří mají linku pod sebou, tak zavolají nám a policii,“ říká mluvčí krajské záchranné služby Petr Olšan.

Často se stává, že 112 je obsazená a hovor je přesměrovaný do jiného kraje. Než si dispečeři informace předají, uplynou další minuty, které můžou při záchraně zraněného nebo nemocného později chybět.

Andrea Kratinová, Iva Menšíková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme