Ve Frenštátu pod Radhoštěm vyroste uprostřed města vlaková zastávka
Zpomalující vlak a vyskakující cestující. Scéna ze známého českého filmu byla donedávna k vidění i ve Frenštátě pod Radhoštěm. Místním totiž chybí železniční zastávka v centru města, a tak si cestu zkracovali nebezpečným způsobem. V místě, kde vlak kvůli zatáčce ubere na rychlosti, kdysi vyskakovali. Letos tam ale vyroste nový perón. Radnice ho nechá vystavět přímo u několika škol, nedaleko sídliště a náměstí.
„Někdy se to stávalo, zejména když byla červená, teď už se to děje minimálně,“ říká důchodce František, zatímco stojí se zasněženým kloboukem na hlavě a s hůlkou v ruce před železničním přejezdem u rušné silnice.
Vzpomíná si, že vystupování za jízdy nebylo ve Frenštátě ničím neobvyklým. Pan František se při vzpomínce šibalsky usmívá. Novou zastávku by podle něj uvítali hlavně senioři a studenti.
„Hlavně pro studenty, kteří jsou náchylní k tomu, aby z vlaku vyskakovali a podobně.“
Ve Frenštátě pod Radhoštěm už se z vlaku skákat za jízdy nebude, ve městě vyroste zastávka
Vyskakující cestující si velice dobře pamatuje i důchodce Pavel, který se brodí bílým chodníkem. A kroutí hlavou, zastávka zatím nikde a už přitom byla napsaná v jízdním řádu.
„Vlak jel krokem, cestující normálně vystupovali, myslím, že s tím nebyl problém. V jízdním řádu je zastávka už dokonce napsaná, lidem by to asi pomohlo.“
Nedaleko tratě potkávám maminku Lenku. Bydlí na sídlišti v centru města a vlakem jezdí často. Vždy na něj ale musí s dvěma malými dětmi vyrazit s velkým předstihem.
„Myslím, že by bylo určitě lepší, kdyby byla zastávka uprostřed města, protože teď nám cesta na nádraží trvá 25 minut.“
Záměr vybudovat druhou vlakovou zastávku ve Frenštátě pod Radhoštěm ležel tamní radnici na stole deset let. Až teď se se Správou železniční dopravní cesty Olomouc konečně dohodli na její výstavbě.
„Byly by tak uspokojeny požadavky občanů i návštěvníků města,“ říká starostka Frenštátu pod Radhoštěm Zdeňka Leščišinová z nezávislého sdružení. Bude stát okolo osmi milionů korun a město a Správa železniční dopravní cesty ji zaplatí napůl.