Ve Vysokém Mýtě působí 'lovec šmejdů'. Je mu 75, vyhledává podvodníky a hlásí je na policii

Ve Vysokém Mýtě žije důchodce, který se rozhodl bojovat proti takzvaným šmejdům. Akce nepoctivých prodejců záměrně vyhledává a následně na ně přivolává policii, případně vše rovnou ohlásí na České obchodní inspekci.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Z filmu Šmejdi | Foto: Aerofilms

Prodejní akce s nabídkou hrnců za desetitisícové sumy nebo podomní prodejci energií. To jsou jen případy praktik tzv. šmejdů - tedy nepoctivých obchodníků, kteří především starší a důvěřivé lidi nutí podepsat nevýhodné smlouvy na mnohonásobně předražené zboží nebo služby. Ve Vysokém Mýtě ale žije pan Jan - 75letý důchodce, který právě tento typ akcí vyhledává a šmejdům zadarmo rozhodně nic nedá.

„Jednoho dne takhle koukám, náhodou jsem byl doma - před naším domem zastavilo auto,“ popisuje pan Jan jeden ze zážitků s nepoctivými prodejci. „A z něj vyskákali čtyři mládenci, tedy alespoň pro mě to byli mládenci, asi okolo 30 let. A ti se rozprchli po ulicích - dva z nich vyrazili rovnou k nám.“

Akcí ‚šmejdů‘ ubývá, přesto inspekce vypsala pokuty za šest milionů

Číst článek

Šmejdům se v tomto případě podařilo dostat až k panu Janovi do domu. Ten ale situaci vyřešil po svém. „Postupně jsme se při vzrušené debatě dostali až na dvorek, kde máme dálkové ovládání dvířek a vrat. Tak jsem zavřel vrátka, zavolal městskou policii, a ta za chvíli přijela,“ dodává.

Podobně se „lovec šmejdů“ vydal také na jednu z předváděcích akcí. Prodejce se pod záminkou různých zdravotních problémů snažil účastníky přimět k nákupu předražených hrnců. „Říkal, že má v rodině doktora a ten by prý potvrdil, co přijímáme jedovatých a rakovinotvorných látek… To už mě dost naštvalo, tak říkám: Já mám v rodině také doktora a doktorku. Ale doktorku práv, a myslím, že to vaše vyhrožování je trestné.“

Výlety pro seniory bez předražených hrnců. Chrudim má netypickou cestovní kancelář

Číst článek

Od té doby pan Jan jakýkoliv reklamní leták lákající na předváděcí akci přeposílá rovnou na Českou obchodní inspekci. Ta minulý rok odhalila nekalé praktiky na více než třech čtvrtinách kontrolovaných akcích.

„V roce 2016 Česká obchodní inspekce provedla 321 kontrol na předváděcích akcích, z toho ve 244 případech se setkala s nějakým porušením zákona. To je zhruba 76 procent,“ říká mluvčí inspekce Jiří Fröhlich

Celkově loni inspekce rozdala nekalým obchodníkům pokuty za téměř 60 milionů korun.

Josef Ženatý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme