Vlaky v Kolíně mohou jezdit jen po jedné polovině mostu

Výstavba nového železničního mostu přes Labe ve středočeském Kolíně je přesně v polovině. Zatím se mohou cestující svést po první části nové stavby a z okénka vlaku přitom třeba sledovat, jak díky těžké technice před očima mizí starý původně dvojkolejný most.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Železniční doprava. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

Původní přes sto let starý most přestal vyhovovat svou nízkou podjezdní výškou současným požadavkům lodní dopravy. Proto přišla na řadu stavba nové konstrukce, pod kterou se vejdou plavidla s vyšším nákladem.

„Rekonstrukce železničního mostu Kolín je poslední velkou stavbou mezi Mělníkem a Chvaleticemi, která má zajistit dostatečnou podjezdní výšku pro plavidla s kontejnery a s nadrozměrnými náklady,“ upřesnil ředitel Ředitelství lodních cest České republiky Miroslav Šefara.

Stavbaři za čtyři měsíce rozebrali půlku původní konstrukce a na jejím místě postavili most nový. Už dnes budou pracovat na demolici druhé poloviny konstrukce. Díky rozdělení prací na dvě poloviny nemusela být přerušena železniční doprava a vlaky místem projíždějí po jedné koleji prakticky bez omezení či větších zpoždění.

Cestující si také mohli všimnout opraveného pátého nástupiště, které jim slouží spolu s první polovinou nového mostu.

Michal Trnka, ak Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme