Vodící lišty v metru mají pomoci nevidomým při přechodu perónu

Vodicí lišty umožňují lidem se zrakovým handicapem samostatnější pohyb nejen na ulicích, ale i ve stanicích metra. Pohodlněji a jistěji budou moci cestovat i ve stanici metra B Radlická, kde se díky penězům od soukromého subjektu zdařilo je vybudovat.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Metro, nástupiště, cestující (ilustrační foto)

Metro, nástupiště, cestující (ilustrační foto) | Foto: Eva Odstrčilová

„V metrech se dělají frézy v hladkém povrchu, a to vlastně usnadňuje hlavně přejití perónu,“ říká Olga Buriánková z Tyfloservisu.

Lidé, kteří to využívají, vědí, že při přecházení nástupiště jsou přerušení v místě, kdy je dobré přejít na druhou stranu perónu. Tedy tam, kde nemají žádnou překážku ve formě lavičky nebo billboardu.

Přehrát

00:00 / 00:00

vodící.mp3

Nevidomý Viktor Dudr ze Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých již tyto vodící lišty v metru otestoval. „Tady jde jenom o to dodržet parametry, které již byly dávno určeny. To znamená šířka drážek, počet, jejich rozteč a jejich hloubka,“ říká Dudr.

Na takové práce však musí dopravní podnik vyhlašovat výběrové řízení na dodavatele. „Prošel jsem si to, bylo dodrženo,“ říká Dudr.

Eva Rajlichová, Prokop Havel Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme