Výrobci bižuterie na Jablonecku chtějí vrátit staré dobré časy

Made in Jablonec 2013. To je název velké módní přehlídky, která měla ve čtvrtek večer premiéru v Jablonci nad Nisou. Představily se na ní desítky výrobců bižuterie z Jablonecka. Přehlídka má objet celý svět a ukázat lidem na několika kontinentech konkurenceschopnost českého průmyslu a krásné české výrobky. K tomu všemu si chtějí čeští výrobci skla a bižuterie pomoci spojením s velkou nadnárodní společností.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výstava Prade – jablonecká módní bižuterie | Foto: Tomáš Adamec

Po mole se procházejí modelky ozdobené třpytivými, pestrobarevnými a jedinečnými šperky, které pocházejí z dílen bižuterních firem na Jablonecku. V okolí Jizerských hor je sto výrobců bižuterie. Je to velké číslo, ale přesto, zlaté časy jablonecké bižuterie jsou ty tam. Přestože šperky z Jablonecka zdobí třeba i českou miss Terezu Chlebovskou.

„Bižuterii miluji. Tím, že jsem vyhrála českou miss, začali jsme vlastně spolupracovat se ŠENÝREM a tu spolupráci si určitě nemůžu vynachválit. Co miluji, jsou velké náušnice,“ prozradila.

Přehrát

00:00 / 00:00

S přehlídkou Made in Jablonec chtějí objet čeští výrobci celý svět. Podrobnosti od redaktorky Šárky Škapíkové

Dříve ale nenosily bižuterii jen modelky, miss a dámy z lepší společnosti, ale všechny ženy, Dnes ale většina slečen a paní dává přednost levným šperkům z Číny. Z toho podle Pavla Kopáčka ze Svazu výrobců skla a bižuterie plyne jasné poučení.

„Jablonecká bižuterie se nemůže prosadit v masově vyráběné bižuterii, která se distribuuje ve velkých řetězcích, kde se hraje o nějakou cenovou kategorii. Ten obchod je pryč. My se můžeme prosadit určitě v jiném segmentu, v segmentu lepší bižuterie, kde se klade důraz na kvalitu, design, detail provedení, rychlost a přesnost,“ přiblížil.

Je tedy nutné cílit na ženy, které si mohou dovolit dát za šperky vysoké ceny. Konkurenci z východu zlikvidovat nejde.

„Tak to nezlikvidujeme, samozřejmě. Ale pokud půjdeme tímto směrem, myslím, že jsme z nejhoršího venku. Sami tomu říkáme, že by měla nastat etapa optimismu. Už nebudeme výrobci nebo dodavatelé bižuterie, který říká kup si ji, a pozítří ji můžeš vyhodit. Touhle cestou my nemůžeme jít,“ doplnil Kopáček.

Aby mohla jablonecká bižuterie oslovit bohaté klientky, musí expandovat do zahraničí. V tom má pomoci spojení se nadnárodním svazem výrobců bižuterie EuroFashion Bijoux v čele s prezidentem Mathiasem Rothersem.

Díky Eurofashion se Češi mohou dostat na západní trhy, a oni zas díky nám na východ, říká Kateřina Březovská ze Svazu výrobců skla a bižuterie.

„My už zkušenost s ruským trhem máme víc než možná oni. My víme, jakým způsobem třeba tam zboží dostat. Takže možná i nějaká jazyková bariéra je horší pro ně než pro nás, takže i z tohoto důvodu nás chtějí využít,“ vysvětlila.

Šárka Škapiková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme