Vysoká škola báňská připravila kampaň za 13,6 milionu. Chce popularizovat vědu a přilákat studenty

Vysoká škola báňská připravila kampaň za 13,6 milionu korun, která má veřejnosti ukázat především zábavnou stránku vědy. Akcemi, které se budou konat v Ostravě a dalších šesti městech Moravskoslezského kraje, zkusí oslovit i zaryté odpůrce fyziky nebo chemie, ale hlavně potenciální studenty.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Veletrh vědy 2013: Proč svítí? | Foto: Univerzita Pardubice

„Chybí nám inženýři v oblasti energetiky, informačních technologií, konstruktéři, technologové, a jestli neoslovíme základní, střední školy, to znamená ty nejmladší, tak budeme mít do budoucna velký problém,“ vysvětluje rektor Vysoké školy báňské Ivo Vondrák.

V průběhu kampaně se vědci promění v „showmany“, kteří na školách, v ulicích či na internetu zkusí zaujmout veřejnost různými vynálezy či pokusy.

„Na webu budou k vidění novinky, pozvánky na dění na Vysoké škole báňské, ale hlavně tam budou představovány různé vychytávky, které když mladí lidé použijí, tak se můžou stát středem pozornosti mezi svými blízkými, můžou se stát takzvaně cool,“ dodává za Vysokou školu báňskou Klára Janoušková.

Nejbližší akce v rámci kampaně se koná 19. července. Že věda může být zábavná, se vědci pokusí dokázat lidem na Festivalu v ulicích v Ostravě.

Stanislav Janalík, Vojtěch Kouřímský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme