Vysoká škola v Třebíči nedostala akreditaci na žádný ze tří nových oborů

Západomoravská vysoká škola v Třebíči je ohrožena. Akreditační komise odmítla všechny tři nové obory. Tvrdí například, že učitelé nemají dostatečnou kvalifikaci a praxi. Škole tak zbývá pouze jediný obor aplikované informační technologie a další školní rok je v ohrožení.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Západomoravská vysoká škola v Třebíči | Foto: Hana Mikulincová

Škole se nepodařilo obhájit obory ekologie a ochrana prostředí, ekonomika a management a historické vědy. Ve všech případech komise kritizuje nedostatečné personální zabezpečení, tedy to, že učitelé nemají dostatečnou kvalifikaci a praxi, nebo široce pojatou skladbu předmětů, kdy není výrazně jasný profil absolventa.

Rektor Marek Matějek přitom před časem tvrdil, že obory považuje doslova za exkluzivní. „Já se přiznám, že nejsem příznivcem velké masifikace vysokého školství. Jsem přesvědčen o tom, že je opravdu lepší jít cestou spíše exkluzivních oborů, které jsou jedinečné, které přináší něco nejen studentům, ale také regionu, ve kterém ta škola působí,“ řekl.

Správní rada chystá odvolání

Starosta Třebíče Pavel Heřman doufá, že verdikt ještě zvrátí a nebude definitivní. V pondělí zasedne správní rada, která se chystá proti rozhodnutí komise odvolat.

„My, kteří jsme zřizovatelé, kteří jsme tady tu školu chtěli mít a kteří věříme, že ve městě Třebíč je také potřeba mít vysokou školu, tak musíme dělat všechno pro to, abychom za tu školu do posledních sil bojovali,“ tvrdí Heřman.

Problémy školy velmi poškozují její prestiž. Nespokojenost čiší z některých pedagogů i studentů. Jsou velmi skoupí na slovo, mají strach. Jeden student, který si přeje zůstat v anonymitě, hovoří velmi opatrně. Chce totiž dostudovat:

„Pocit převládá ten, že my bychom samozřejmě chtěli všichni dostudovat, ale je potřeba dělat něco pro to, aby ty akreditace se získaly,“ říká.

Udělení akreditací je pro školu otázkou bytí a nebytí, je zásadní pro ekonomické i faktické fungování školy.

Daniel Burda, Hana Mikulincová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme