Za selhání brzd vlaků na trati pod Kořenovem mohou nejspíše strojvedoucí

Vlak, který minulý týden nebrzdil na trati z Kořenova, měl podle Drážní inspekce brzdy v pořádku. Na kotoučích jednoho ze systémů ale byl led. Za selhání brzd vlaku tak zřejmě může strojvedoucí. Pravděpodobně nedodržel pokyn na strmé trati pod Kořenovem používat u vlaku s dvojím brzdným systémem místo elektrodynamických brzd kotoučové, a to právě proto, aby nenamrzaly. Stejný případ se zde stal už v lednu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Typ vlaku, který měl za letošní rok už dvakrát nehodu

Typ vlaku, který měl za letošní rok už dvakrát nehodu | Zdroj: ČTK

České dráhy vůz ještě pošlou na expertízu k výrobci, kterým je česká firma Dako.

Na ozubnicovou trať z Tanvaldu přes Kořenov do Harrachova také raději nasadily výhradně nové motorové vozy Stadler s magnetickými brzdami, které používají například tramvaje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Případ přiblížila v Odpoledním Radiožurnálu Lenka Šumová

Jelikož měl vlak brzdy v pořádku, podle Drážní inspekce by bez problémů zastavil, pokud by kotoučová brzda nebyla namrzlá.

Souprava se tak s kopce pod Kořenovem řítila rychlostí až 75 kilometrů v hodině, přestože povolená je zde maximálně padesátikilometrová rychlost. Vlak projel 4 zastávky a zabrzdit se jej podařilo až na rovině v Desné. Nikomu se naštěstí nic nestalo.

Správa železniční dopravní cesty nenašla žádnou závadu ani na kolejích. Za selhání je tak pravděpodobně odpovědný strojvedoucí. Měl nařízeno nepoužívat elektrodynamické brzdy právě proto, aby kotoučové zůstaly zahřáté a nenamrzaly.

Stejný případ se na této trati stal už v lednu. České dráhy ho uzavřou do několika dnů. Strojvedoucího zřejmě čeká postih ve formě snížení odměn nebo i přeřazení na jinou práci. Ostatní posádky vlaků této trati dostanou nové školení a dodržování předpisů se bude přísněji kontrolovat.

Lenka Šumová, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme