Za železniční nehodu u Topolan může zřejmě neudržovaná trať

Na trati u Topolan na Vyškovsku byly povolené šrouby. To jsou nová zjištění ve vyšetřování nedělní nehody, při které vykolejil nákladní vlak. Úsek jen se štěstím projel rychlík. Otázkou je, zda byly uvolněné šrouby příčinou nehody.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vyškov vlak vykolejení

Vyškov vlak vykolejení | Zdroj: ČTK

„Přesnou příčinu nehody zatím neznáme, to by bylo moc brzy. Ale pokračujeme ve shromažďování dokumentace a podkladů ve spolupráci s vyšetřujícími orgány provozovatele dráhy a dopravce. Dnes dopoledne proběhne podání vysvětlení místně příslušného traťmistra,“ říká vrchní inspektor drážní inspekce Josef Dvořák.

Přehrát

00:00 / 00:00

O průběhu vyšetřování železniční nehody u Topolan na Vyškovsku mluvil na Radiožurnálu vrchní inspektor drážní inspekce Josef Dvořák

Traťmistr je správce, který odpovídá za stav přiděleného úseku. Podle Dvořáka by měl stav trati znát. Závady přitom byly údajně až na 98 procentech šedesátimetrového úseku trati.

„Rozumné vysvětlení nemám. To by snad mohl podat provozovatel dráhy. Navíc se nejedná jen o šedesátimetrový úsek, ale o mnohem delší část na obě strany od mimořádné události. V loňském roce byl v oblouku opraven přejezd, který byl kvalitně a dobře upevněn. Tím uprostřed oblouku vznikl pevný bod, ke kterému se tlačilo napětí kolejnic z obou stran. Výsledkem bylo, že se napětí někde uvolnilo, většinou se to stává na vnější straně oblouku, jako tomu bylo v tomto případě,“ pokračuje Dvořák a dodává:

„Ač to zní neuvěřitelně, šrouby se tedy mohly uvolnit sami. Vinou je katastrofální neúdržba, kdy jsou vymačkané pryžové podložky mezi podkladnicí a kolejnicí a následkem toho dochází k uvolňování upevňovadel. Opravdu k tomu může dojít, ovšem tento rozsah je opravdu alarmující.“

Nikola Bojčev, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme