Zabezpečení na přejezdu ve Šluknově fungovalo, první závěry nasvědčují chybě řidiče
Za včerejší srážku na železničním přejezdu ve Šluknově na Děčínsku mohl zřejmě řidič nákladního vozu. Nasvědčují tomu první závěry vyšetřování. Podle Drážní inspekce bylo zabezpečení na přejezdu v době nehody v provozu. Srážka vozidla s vlakem si vyžádala 12 zraněných.
K nehodě na železničním přejezdu ve Šluknově došlo včera před půl pátou odpoledne. Přejezd nemá závory, ale je vybavený světelnou signalizací.
„Zařízení bylo v době nehody v činnosti, takže zatím nic nenasvědčuje tomu, že by příčiny byly na straně železnice,“ řekl Českému rozhlasu mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Vyšetřování nehody na přejezdu ve Šluknově přiblížil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal
Podle něj selhání řidičů, cyklistů nebo chodců může za většinu střetů na přejezdech, na oficiální závěr je však zatím ještě brzy.
„Uvidíme, jak dlouho vyšetřování potrvá. Může to být několik týdnů, ale může to být i několik měsíců v závislosti na tom, jak bude pokračovat vyšetřování, jak rychle se podaří vyslechnout svědky a jestli bude zpracovávána závěrečná zpráva,“ dodal Drápal.
Při včerejší nehodě vlaku na trati Děčín – Rumburk se vážně zranil strojvedoucí, jehož stanoviště bylo při nehodě kompletně zničené, dalších 11 lidí vyvázlo s lehčími zraněními. Odhad škody je 13,5 milionu – milion a půl na automobilu, zbytek na vlaku a trati.
Vedle nehody ve Šluknově se vyšetřovatelé dál zabývají i tragickou srážkou vlaku a nákladního auta, k níž došlo v červenci na železničním přejezdu ve Studénce na Novojičínsku.
„Opět v tomhle případě vše nasvědčuje tomu, že k selhání došlo na straně řidiče automobilu, to je vidět jasně na záznamech kamerového systému,“ doplnil Drápal.