Zahájení lodní sezóny na Brněnské přehradě zkomplikovalo počasí
Start letošní lodní sezóny na Brněnské přehradě, která se již 70 let pyšní flotilou unikátních plavidel na elektrický pohon, provázely komplikace způsobené táhlou zimou. Pří spouštění prvních lodí začátkem dubna byl ještě na hladině ledový škraloup. Prodloužená zima navíc zkomplikovala tradiční jarní práce.
„Krom samotné opravy nebo údržby lodí velká část spočívala právě v údržbě plovoucího zařízení,“ uvedl vedoucí lodní dopravy Martin Ecler.
Vše se ale nakonec podle jeho slov zvládlo. Zahájení sezóny si brněnská flotila odbyla před dvěma týdny.
Podrobnosti o zahájení lodní sezóny na Brněnské přehradě zjišťoval redaktor ČRo Ivan Holas.
Oprav samotných lodí bylo tentokrát zřejmě méně než v minulých desetiletích, protože od loňska je flotila kompletně obnovena.
Sériovými výrobky také vzala za své jedna z výjimečností brněnské plavby - původní lodě vyráběli tak trochu na koleni a často ze součástí starých tramvají.
„Nicméně na minulost se nesmí zapomínat, z toho důvodu si v této v této chvíli necháváme z toho starého lodního parku loď Brno, kterou budeme nadále provozovat, a probíhají diskuse, co s lodí Dallas,“ upřesnil generální ředitel Miloš Havránek.
Speciální plavby pro vozířkáře
Nové lodě rozhodně netěší vozíčkáře. Otevřená paluba je pouze nahoře, kam se po schůdcích nedostanou, a uspořádání uzavřené spodní části s vozíčkem u okna moc nepočítá.
Právě pro ně jsou ale v letošní sezóně připraveny plavby označené v jízdním řádu speciálním symbolem, kdy bude přistavena právě stará loď Brno.
„Na lodi Brno vyklidíme záď, kde jsou lavičky, a budou tam právě úplně vyklizeny pro vozíčkáře, kteří můžou přijet vozíčkem až k zábradlí, takže kontakt s vodou pro ně bude takový bezprostřední,“ vysvětlil Ecler.
Bezbariérové jsou i čtyři zastávky včetně obou konečných. Jako další k nim přibude atraktivní přístaviště pod hradem Veveří, ovšem až v příští sezóně. Úpravy lze totiž dělat jen při sníženém stavu vody.