Závady a problémy lze v České Lípě nově nahlásit přes mobilní aplikaci

Nahlásit rozbitý koš, zničenou lavičku nebo rušení nočního klidu mohou nově obyvatelé České Lípy přímo z terénu. Starý systém nahlašování závad nahradila moderní aplikace pro chytré telefony. Stačí problém telefonem vyfotit, označit místo v mapové aplikaci, zadat svůj e-mail a poslat úřadům.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Obyvatelé České Lípy mohou přes aplikaci nahlásit třeba rozbitý odpadkový koš | Foto: Tomáš Mařas

Lidé se ve městě setkávají například s rozbitými odpadkovými koši nebo lavičkami. Službu, přes kterou mohou takové závady nahlásit, většinou vítají, ale použít k tomu chytrý telefon s novou aplikací se zdráhají.

„Já mám sice tablet, ale tam mám určité svoje věci a víc nic. Já na tu techniku nejsem. Nahlásila bych to telefonicky na úřad, nebo bych tam došla," říká seniorka Květa.

Přehrát

00:00 / 00:00

Závady a problémy lze v České Lípě nově nahlásit přes mobilní aplikaci. Zajímal se o ni Tomáš Mařas

„Jsem ochotná tam dojít, než líně na všechno mít telefon a sedět doma na zadku. To se raději projdu. Nejsem líná chodit, tak se tam projdu a dokážu to vyřídit," potvrzuje další z oslovených obyvatelek města.

Přestože město nabízí možnost nahlašování závad nově přes aplikaci do chytrých telefonů přímo z místa a bez jakékoliv registrace, lidé většinou dávají přednost tradičnějším způsobům, jako je například internet.

Problémem, které obyvatele města často trápí, jsou také výmoly ulicích | Foto: Tomáš Mařas

Stará e-mailová adresa, kam lidé své připomínky zasílali, už nefunguje. Přesto je pro ty, kteří nemají chytré telefony nebo volí jiné metody, na webových stránkách města připravený odkaz na elektronickou mapu.

„V rubrice závady a nedostatky, tak jak byli lidé zvyklí, najdou odkaz na novou službu. Tam se zobrazí ohraničená mapa České Lípy. V levém rohu mohou zadat adresu včetně města, pak po kliknutí na ikonu lupy lokalizuje místo," vysvětluje fungování systému mluvčí českolipské radnice Kristýna Brožová.

Jak dále uvádí, v nabídce je hned několik kategorií, kam problém spadá, od rušení nočního klidu až po problém se silnicí nebo veřejnou zelení.

„Konkrétní nahlášený problém dojde konkrétnímu úředníkovi přesně podle kategorizace, která je v nabídce," doplňuje Brožová. Samotné řešení problému podle ní nový systém neurychlí. „Jde o to, že se o něm úředník rychleji doví. Ale samozřejmě některé věci nejdou řešit ze dne na den," upozornila mluvčí.

Tomáš Mařas Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme