Závady nezdrží otevření nové části Pražského okruhu

Dneškem se otevře nová část Pražského okruhu v úseku mezi Modleticemi a Slivencem. Pojme zhruba třetinu osobních aut, která dnes jezdí po Jižní spojce a Barrandovském mostě a více než polovinu kamionů, které od zítřka policie odkloní z vnitřního Městského okruhu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

20. září 2010 konala se velká sláva nedaleko pražské části Radotín | Foto: Tomáš Adamec

Na Jižní spojku a do ulice K Barrandovu by tak kamiony měly mít vjezd zakázán.

Před slavnostním otevřením se ale objevily informace o problémech v konstrukci Lochkovských mostů. Některé zdroje tvrdí, že se jedná o vadné sváry, jiné, že vadné jsou spáry.

Přehrát

00:00 / 00:00

Náměstek ministra dopravy Radek Šmerda mluvil v Ranním interview o Pražském okruhu

„Bohužel, správná informace je, že jde o vadné sváry. Jde ale o těsnící sváry, které nemají vliv na bezpečnost,“ upřesnil zprávu náměstek ministra dopravy Radek Šmerda.

„Přišlo se na to minulý týden ve čtvrtek. Šlo o jednu z posledních zkoušek, které probíhaly posledního půl roku. Věc bude nadále sledována,“ ujistil náměstek.

Kolaps prý nehrozí

A jako důkaz uvedl citaci z dodatku, který byl dnes podepsán: „Dodavatel prohlašuje, že zkušební i definitivní veřejný provoz na tomto mostě i při ponechání těchto zjištěných indikací bude bezpečný a nehrozí žádný kolaps.“

Sám náměstek se ale dříve nechal slyšet, že celá stavba je jeden velký nekoncepční nepořádek, chybí kontrolní mechanismy a oponentura. „Nehovořil jsem však pouze o této stavbě, ale o celém systému pořizování infrastrukturních,“ bránil se.

Podle ministra dopravy Víta Bárty se bude kvůli úsporám podávat na slavnostním otevření úseku čočka se sodovkou. Z chudého pokrmu se tak v době škrtů může stát tradice. I když možná brzy zanikne, protože dokončení nových dopravních staveb se v blízké době mnoho nechystá.

Otevření nové části Pražského okruhu | Foto: Tomáš Adamec

„Do konce roku jsou připravené dvě velké stavby. Pak bohužel dlouho nic. Je to odvislé od financování, které teď řešíme. V čočce se sodou je určitá symbolika. Je v tom i jistý dvojsmysl v podobě vzkazu vůči dodavatelům,“ vzkázal Šmerda.

Pražský okruh se otevírá po částech. Kdy bude průjezdný po celé délce, to je momentálně velmi těžké odhadovat.

„To záleží na Hlavním městě Praha, na územním rozhodnutí. Neumím to odhadnout, víme, že někde ještě nebylo územní rozhodnutí vydáno vzhledem k různým aktivitám místních obyvatel. Těžko předpokládat, kdy bude celý okruh hotový,“ řekl Šmerda.

Nová část Pražského okruhu je vybavená různými technologickými novinkami a zajímavostmi, které jsou pochopitelně finančně hodně nákladné. I přes úsporná opatření by se však podle Šmerdy nejspíš měly objevit i v dalších částech okruhu:

„Nejsem technik, ale předpokládám, že standardy, které byly nastaveny v tomto úseku, budou nastaveny i v dalších částech, aby to celé mohlo fungovat. Úspory vidíme spíše v kontrolních mechanismech, ale to je na delší debatu.“

Dostavbu vnějšího okruhu omezují aktivity ekologických organizací, které například severozápadní část pražského okruhu opakovaně a hlavně úspěšně napadají u správních soudů.

„Moje zkušenost je taková, že často šlo o špatnou komunikaci s občanskými sdruženími. Kvalitní komunikací je možno spoustu věcí odstranit. Není tajemstvím, že na ministerstvu dopravy pracuje pan Patrik, což je vedoucí postava sdružení Děti země,“ naznačil řešení sporů náměstek.

Stanislav Vintr, Václav Rojík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme