Zimní sezóna je v Krkonoších i přes nedostatek sněhu v plném proudu, hoteliéři jsou spokojeni

Velká krkonošská střediska praskala ve švech a velmi dobrý začátek zimní sezóny mají za sebou třeba i wellness zařízení. Naopak níže položená lyžařská centra stála a tratila. Turisté ale do nejvyšších českých hor na svátky přijeli, většinou ti, kteří by jinak přišli o zálohu na ubytování. Z nedostatku sněhu jsou sice zklamaní, ale dovolenou si užili.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na lyžích (ilustrační foto) | Foto: Ondřej Jánoška

„Já jsem čekal, že tady bude moře sněhu, že si zalyžuji. Když to tady vidím, tak asi ne, ale je tu pěkné prostředí, tak jsme alespoň vyrazili na procházku a nějak si to tu užíváme,“ podobně jako Zdeněk Hendrych ze Sokolova jsou i ostatní turisté zklamaní z nedostatku sněhu.

Ze sjezdovek je v provozu asi polovina a sníh na nich je pouze technický. Podmínky nepřejí ani běžeckému lyžování, a tak turisté o to více využívají jiných služeb, potvrzuje vedoucí infocentra ve Špindlerově Mlýně Martin Jandura.

Přehrát

00:00 / 00:00

Situaci v Krkonoších mapovala Hana Novotná

„Mnoha lidem se nelíbí, že se nedá lyžovat, s tím bohužel nikdo nic nenadělá. Špindl jako jedno z mála středisek ale nabízí množství wellnessů, bazénů, aquaparků, nebo například bowling a podobně.“

V bazénech a saunách bylo letošní vánoční sezonu opravdu plno. Wellness střediska si tak sezonu chválí. Hůře jsou na tom ale provozovatelé menších sjezdovek v nižších polohách. Jejich svahy pokrývá tráva, a tak jejich vleky zatím stojí. Naopak o to více vydělávají střediska, která jsou v provozu. Na upravených sjezdovkách je hlava na hlavě.

Co se týká ubytovatelů je situace podobná jako u vlekařů. Větší ubytovatelé neměli problémy se storny. Například ve Špindlerově Mlýně se všechna stornovaná místa hned zase zaplnila novými zájemci. Stejná situace je i v Janských Lázních.

„Storna jsme v malé míře zaznamenali, ale 98 procent klientů dorazila,“ potvrzuje vedoucí tamního infocentra Marek Šustr.

Hůře jsou na tom menší ubytovatelé, nebo ti, kteří mají příliš benevolentně nastavené podmínky storna. Obecně platí, že kdo vybral za ubytování zálohu, o své klienty nepřišel.

Hana Novotná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme