Žižkov a centrum Prahy propojí podchod pod hlavním nádražím

Do dvou let si Pražané zkrátí cestu ze Žižkova do centra metropole podchodem. Skončí tak nebezpečné přecházení kolejí. Pražské hlavní nádraží by mělo být celé průchozí. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) žádá o územní rozhodnutí na prodloužení dosavadního podchodu. Podle serveru iDnes.cz chce začít stavět do roku 2018.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hlavní Nádraží v Praze | Foto: Khalil Baalbaki

Podchod pod hlavním nádražím nyní končí u posledního nástupiště. Právě odtud si lidé, kteří nechtěli nádraží obcházet, krátili cestu na Žižkov přes koleje.

„Cílem stavby je zajistit přímé pěší propojení z prostoru odbavovací haly hlavního nádraží směrem do obvodů městských částí Praha 2 a Praha 3,“ řekl serveru iDnes.cz mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

K prodloužení si SŽDC vybrala podchod v nejsevernější části, z prostorových důvodů vyšel jako nejvhodnější varianta.

Způsob prodloužení podchodu umožní v budoucnu rozšířit také železniční stanice o ostrovní nástupiště v prostoru kolejí 32 a 34, včetně kolejových úprav.

Východ je plánován v Seifertově ulici při cestách na Žižkov, na Vinohrady má jít o napojení do křížení ulic Španělské a Mánesovy a také do Vinohradské ulice.

Na konci podchodu plánuje společnost CR City administrativní komplex Churchill Square. Jde o společný podnik Českých drah, Sudop Group a kyperské společnosti WDHL. Sudop celý podchod pro SŽDC projektuje.

SŽDC v rámci stavby počítá i se zhodnocením stávajícího orientačního systému a jeho doplněním, s rekonstrukcí eskalátorů na 5. až 7. nástupišti a opravou zastřešení. Součástí je i výměna podhledů v severním a jižním podchodu.

Český rozhlas Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru