Změny v hradecké MHD se lidem nelíbí, dopravní podnik slibuje zlepšení

Dnes začaly platit změny v jízdních řádech městské hromadné dopravy v Hradci Králové. Ty upravují a zkracují některé linky. Cestující to přijímají s velkou nelibostí, protože nově musí volit delší trasu a přestupovat. Podle hradeckého dopravního podniku ale změny nejsou konečné.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Plzeňští revizoři odhalí až 50 tisíc černých pasažérů ročně | Foto: Lukáš Milota

"Chybí nám devítka. Je tady hrozně lidí, kteří devítkou jezdí a tam se na ni nedostanou...“
„Musím chodit sem na sedmičku a ta bude jistě přeplněná.“
"Devítkou se nedostaneme do nemocnice, do Foerstrovky na polikliniku, do Labské kotliny, na Bezručovu školu. Skutečně katastrofa,“ stěžují si důchodkyně na zastávce Na Kotli, kam nově autobus číslo devět ode dneška už nezajíždí.

Změny postihly pět dalších linek. Například ze Slatiny do centra musí cestující odteď vždy přestupovat. Autobus číslo 28, který spojoval Moravské Předměstí s hlavním nádražím, hradecký dopravní podnik dokonce zrušil. Důvody jsou prý ekonomické:

Přehrát

00:00 / 00:00

Na změny v hradecké MHD se zaměřil reportér Bohuslav Štěpánek

"Rozhodovalo se mezi tím, jestli zdražovat, nebo omezit počet kilometrů. Zdražování by bylo zřejmě kontraproduktivní při poklesu tržeb, i když někteří po tom volají.“

„Těžko říct, jestli absolutně ubývá cestujících, my to změřit neumíme, ale klesají tržby ve všech kategoriích prodaných jízdenek. Pochopitelně se jedná o miliony, nejsou to drobné peníze a můžeme se pohybovat někde kolem těch sedmi procent," zdůvodňuje nutnost úsporných opatření ředitel Dopravního podniku města Hradec Králové Miloslav Kulich.

Firmě podle něj ubývá cestujících delší dobu a nepomohlo ani nedávné zlevnění jízdného. Šlo by to prý ale i jinak, jak říká Zbyněk Sperat z Centra dopravního výzkumu:

"Objem cestujících, kteří jezdí hromadnou dopravou, dál poklesne, dopravní podnik vybere ještě míň na jízdném. To znamená dívat se na ten problém jako na celek, na jednoho cestujícího, který se nějak rozhoduje na základě nějakých kritérií, a přijmout integrovaný plán udržitelné městské mobility.“

„Ten zahrnuje to, že doprava ve městě se plánuje s využitím scénářů, jsou zohledněny všechny dopravní způsoby, do přípravy plánování je zapojená veřejnost," vysvětluje Sperat.

Podnik změny a reakce na ně vyhodnotí

Jak upřesňuje Miloslav Kulich, změny dopravní podnik vyhodnotí dříve než po roce, jak původně zamýšlel:

„V žádném případě v tuto chvíli nemůžu říct, že jsou konečné, protože je spousta podnětů a zejména kritiky na tyto změny. My se tím intenzivně zabýváme, hledáme řešení, ale opět musím podotknout, že je to v rámci té ekonomiky," dodává ředitel dopravního podniku.

Už teď firma intenzivně jedná s komisemi místních samospráv.

Bohuslav Štěpánek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme