Znojmo je na Facebooku aktivní, Brno sociální síť naopak odmítá
Znojmo se snaží využívat možností, které dnes poskytují sociální sítě. Komunikaci s občany prostřednictvím Facebooku si nemůže vynachválit. Zdaleka ne všechna jihomoravská města se ale staví k sociálním sítím na internetu progresivně, Brno například profil na Facebooku vůbec nemá a ani ho nechce.
Mluvčí znojemské radnice Zuzana Pastrňáková říká, že se správa města snaží přes Facebook oslovovat mladou, počítačovou generaci.
„Za poslední rok se hodně zvýšilo povědomí o facebookových stránkách Znojma, už máme přes 4200 fanoušků,“ pochvaluje si Pastrňáková. Uživatelé podle jejích slov oceňují především to, že na znojemském Facebooku najdou informace ke kulturním událostem.
Jak využívají sociální sítě jihomoravská města, zjišťoval redaktor Českého rozhlasu Tomáš Jelen.
Brno naopak profil na největší sociální sítí vůbec neplánuje. Podle mluvčího magistrátu Pavla Žáry by byl zbytečný, protože město vydává například vlastní noviny nebo má obsáhlé internetové stránky.
„Člověk, ať už je mladý nebo starší a zajímá se konkrétní záležitost ve městě Brně, a pokud používá internet, tak si zadá brno.cz. Tady má celou plejádu možností informačního charakteru a máme zkušenost s tím, že návštěvnost stránek je opravdu velká,“ říká Žára.
Sociolog Jakub Macek zkoumající nová média však upozorňuje, že zatímco internetové stránky jsou pouze informační zdroj, Facebook nabízí hlavně prostor pro oboustrannou komunikaci.
„To, že jedna radnice používá Facebook a druhá ne, ta druhá říká, že si to lidé všechno stejně můžou dohledat, tak víc než o čemkoli jiným to svědčí o politické kultuře té které radnice, toho kterého zastupitelstva,“ říká odborník z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity.