Američané s napětím očekávají letošní Super Bowl

Ve Spojených státech dnes vyvrcholí současná sezóna amerického fotbalu. Poměrně napínavý řetězec utkání uzavře souboj týmů Chicago Bears versus Indianapolis Colts.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Trofej Super Bowl mezi helmami letošních soupeřů

Trofej Super Bowl mezi helmami letošních soupeřů | Zdroj: ČTK

Všeobecně se očekává, že agresivnější budou Indianapolis Colts a že chicagští medvědi založí svou taktiku alespoň ze začátku na snaze o neprostupnou obranu. Ta by měla hlavní útočníky unavit a vyvést z míry. Jinak historicky jsou zatím Chicago Bears v nevýhodě. Skóre vzájemných utkání je 17 vůči 22 vyhraným zápasům, ve kterých byli právě Indianapolis Colts lepší. Finále amerického fotbalu se hraje na Floridě, tedy na neutrální půdě, aby nikdo nebyl ve výhodě.

Jednoznačně nejdiskutovanějším hráčem Super Bowlu je letos útočník Peyton Manning z týmu Indianapolis Colts. Je to třicetiletý běloch, který je proslulý svými tvrdými ale inteligentními útoky. Manning jde do přímých střetů tak napůl. Volí co nejkratší trasu, vyhýbá se neproniknutelným bariérám protihráčů, aby zbytečně neztrácel, ale tam, kde to má šanci, jede přes protivníky jak lokomotiva.

Manning teď bude pod velkým psychickým tlakem, protože ještě nedovedl tým k vítězství v sezóně. A to teď od něj v Indianě pochopitelně očekávají. A naopak chicagští medvědi staví svou počáteční taktiku právě na paralyzování Maninnga.

Maninnig je také velice dobře placenou hvězdou amerického fotbalu. Protože je v Americe ohromná konkurence, nejsou platy zas o tolik vyšší než ve špičkovém Socceru, tedy ve fotbalu v Evropě. Jeden evropský fotbalista se dokonce v příjmech nad americkou špičku dostal, samozřejmě Beckham.

Ale jinak patří Manning do první pětice nejlépe placených sportovců na světě. Jeho plat je v této sezóně 14 milionů dolarů. K tomu dostane ještě skoro 12 milionů dolarů za reklamu. Platí ho Sony, Reebok, Pepsi Cola a další firmy. Velice populární jsou jeho reklamní spoty na platební karty. Maninng sice není takový hezoun jako Beckham, ale je velice nenucený a sympatický.

Američané prožívají fotbal víc než Češi, fanoušci ale nemají tak agresivní chování. Něco takového, co se teď děje v Itálii nebo řádění rowdies v Británii či v Německu, tu vlastně nepřipadá v úvahu. Na fotbal navíc chodí často celé rodiny i s dětmi a často je to spíš velká zábava pro celou rodinu.

Super Bowl ale v jakémsi žebříčku sportů těžko bojuje o přízeň s populárním americkým basketbalem a samozřejmě také baseballem. Reklamní společnosti tvrdí, že se možná ještě více vyplatí investice do velmi sledovaných divokých automobilových závodů NASCAR. Zajímavé je, že třeba hokej, tedy zejména NHL, jde teď v Americe v popularitě spíše dolů.

Alexandr Pícha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme