Sala a nejspíš i pilot se před pádem letadla nadýchal značného množství oxidu uhelnatého

Argentinský fotbalista Emiliano Sala, který zahynul při lednovém letu z Nantes do Cardiffu, se před zřícením stroje nadýchal značného množství oxidu uhelnatého. Přítomnost jedovatého plynu v jeho organismu prokázalo toxikologické vyšetření, jehož výsledky ve středu zveřejnili britští vyšetřovatelé.

Londýn Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Fotbalista Emiliano Sala | Foto: Stephane Mahe | Zdroj: Reuters

Velké dávce oxidu uhelnatého, která mohla být i smrtelná, byl nejspíš vystaven i pilot malého letounu David Ibbotson. Jeho tělo se po zřícení letadla do Lamanšského průlivu nenašlo.

Rodina chce pokračovat v pátrání po pilotovi Emiliana Saly, Mbappé poslal statisíce

Číst článek

Podle vyšetřovatelů měl Sala v těle navázán oxid uhelnatý na 58 procent hemoglobinu, přičemž životu nebezpečná je i hodnota 50 procent. Podle průběžné zprávy vyšetřovatelů mohlo takové množství plynu způsobit oběma mužům bezvědomí či srdeční zástavu.

„Z příznaků je zřejmé, že vystavení oxidu uhelnatému mohlo snížit nebo zabránit pilotovu schopnost řídit letadlo,“ stojí ve zprávě. Její konečná verze bude teprve zveřejněna.

Tělo ve vraku letadla patřilo Emilianu Salovi, nalezení fotbalisty potvrdila britská policie

Číst článek

Právník zastupující Salovu rodinu Daniel Machover uvedl, že toto zjištění vyšetřovatelů vyvolává mnohé otázky.

„Rodina i veřejnost se musí dozvědět, jak se mohl oxid uhelnatý dostat do kabiny. Kvůli budoucí bezpečnosti létání je třeba, aby se o tom zjistilo co nejvíce,“ uvedl Machover a vyzval úřady, aby bez dalšího prodlení vyzvedly letadlo z mořského dna. Stroj Piper Malibu leží zhruba 70 metrů pod hladinou.

Sala letěl v noci 21. ledna do Cardiffu, kam přestoupil z Nantes za 17 milionů eur coby nejdražší posila v historii velšského klubu. Jeho tělo bylo objeveno až po několikatýdenním pátrání. Už dříve vyšlo najevo, že pilot Ibbotson neměl licenci pro komerční lety a nesměl létat za tmy.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme