Fotbalová liga má nového sponzora. Automobilku Seat neodradily ani kauzy ze závěru minulé sezóny
🚗 Novým automobilovým partnerem Fortuna národní liga je společnost Seat.
— FC Hradec Králové (@FCHradec) June 25, 2019
ℹ️ https://t.co/qFRuMT825S
⚫️⚪️ #votroci pic.twitter.com/HLRQ8P6CPk
Ani kauzy ze závěru minulé sezóny nepřipravily český fotbal o sponzory. Naopak. Ani ne měsíc od baráže o první ligu, kterou výrazně ovlivnili svými chybami rozhodčí, se Ligové fotbalové asociaci podařilo dotáhnout příchod nového partnera - automobilky Seat.
„Věřím, že právě i spolupráce může pozvednout nejenom Fortuna národní ligu - z hlediska naší podpory, z hlediska zviditelnění -, ale i právě z toho obchodního rozměru pro značku Seat a pro naše dealery,“ řekl Radiožurnálu ředitel této značky v České republice Aleš Novák.
Co láká sponzory na českém fotbale? A jak vnímají nedávnou ligovou baráž, kterou svými chybami ovlivnili rozhodčí? Odpovědi najdete v reportáži Jana Suchana
Prý je fotbalovým fanouškem, a tak mu neuniklo dění kolem baráže, po níž Jihlava označila zápasy s Karvinou za zmanipulované, a podobně mluvili také někteří hráči druhého neúspěšného týmu Brna po soubojích s Příbramí.
„Děje se toho mnoho nejenom ve fotbale, ale i v jiných odvětvích. Pevně věřím, že i taková negativní zkušenost v rámci fotbalu, co se událo, tak jsou to spíš výjimečné věci a nás to nijak neznepokojilo. Naopak věřím, že český fotbal má potenciál pro to, aby se mohl rozvíjet,“ dodal Novák.
Vedení Jihlavy žádá opakování baráže s Karvinou. Asociace se podle klubu snaží zamést případ pod stůl
Číst článek
Proč ani občasné aféry sponzory neodrazují, se pokouší vysvětlit taky Dušan Svoboda, šéf Ligové fotbalové asociace, která spravuje první a druhou ligu: „Fotbal je tady nejrozšířenější a nejsledovanější sport. S tím samozřejmě souvisí to, že jakékoliv větší i menší kauzy jsou hodně medializované. To je daň za popularitu fotbalu. Na druhou stranu předpokládám, že kdyby se tady předávalo x aut pro nějaký jiný sport, tak si myslím, že by to takový zájem médií nevzbudilo. Takže to jsou prostě dvě strany téže mince.“
Nicméně jak přiznává obchodní a marketingový ředitel ligy Daniel Hajný, potenciální i stávající sponzoři se vedení soutěže na baráž a další kauzy ptali. „Partnerům se snažíme tu situaci vysvětlovat. Snažíme se vysvětlovat, jaký vliv a možnosti situaci ovlivnit má Ligová fotbalová asociace,“ popsal Hajný.
Tedy že rozhodčí - včetně těch, kteří selhali v baráží a dostali za to tresty - vybírá komise rozhodčích, do níž téměř všechny členy dosazuje Fotbalová asociace vedená Martinem Malíkem a Romanem Berbrem. Naproti tomu Ligová fotbalová asociace například rozjela projekt videorozhodčích.