Posily pražských "S" se můžou projevit v prodeji dresů. Na Spartě roste poptávka ze zahraničí

Touží po domácím i evropském úspěchu, a tak přivedli do Prahy několik zahraničních hvězd. Možná i díky tomu mají fotbalisté Slavie a Sparty vyšší počet prodaných permanentních vstupenek než před rokem. A doufají, že by mohli vydělat i na dresech nových posil, na které jsou jejich fanoušci hodně zvědaví.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Marc Janko | Zdroj: ČTK

Fanoušci fotbalové Sparty už mohli přivítat ve svém klubu deset nových zahraničních posil, z nichž třeba Janko, Ben Chajm a Plavšić mají mezinárodní věhlas, a tak si někteří příznivci plánují koupit i dres s jejich jménem. A jsou i tací, kteří už to i udělali.

Přehrát

00:00 / 00:00

Stouply s příchodem hvězdných posil i příjmy fanshopů pražských "S"?

„Prodej nových dresů jsme spustili teprve před několika dny, za nějakých 48 hodin prodeje jsme prodali stovky kusů, z toho se nedá vyvozovat žádný trend. Vyvozovat se dá z toho, že poměrně zajímavá část byla objednána přes e-shop ze zahraničí,“ říká mluvčí Sparty Ondřej Kasík.

Ve Slavii prý množství prodaných dresů vzrostlo hlavně po zisku mistrovského titulu, příchod hvězd Altintopa nebo Dannyho na to takový vliv neměl.

„Když jsme Dannyho příchod oznámili, ve fanshopu byly dresy s jeho jmenovkou okamžitě k dispozici, ale u nás platí spíše pravidlo, že si fanoušci dávají na dres svůj potisk. Je spíše ojedinělé, že by si kupovali dres se jménem posily,“ vysvětluje tiskový mluvčí Slavie Michal Býček.

Profituje klub i provozovatel fanshopu

V minulosti se několikrát psalo, že zahraniční velkokluby, jako jsou Real nebo Manchester United, dokáží přestupní částky pokrýt z příjmů za prodej dresů. Britský list The Guardian to ve svém článku o rozšířených mýtech vyvrátil s tím, že 85-90 procent zisku putuje firmě, která dresy vyrábí a za partnerství s klubem platí nemalou sumu.

„Náš fanshop operuje externí firma, se kterou máme jasně danou dohodu a finanční podmínky, za kterých může využívat práva na prodej nejen oblečení, ale i dalších věcí. Je to nastavené tak, že z toho profitují obě strany,“ prozrazuje Ondřej Kasík.

Na Slavii si vztah fanshopu s klubem chrání coby obchodní tajemství. „Ale samozřejmě se dá vydělat,“ uznává Býček. Ale vzhledem k menšímu trhu i v Česku platí, že příchod hvězd prodej dresů zaplatit nemůže.

Jan Suchan, Petr Havlíček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme