Pukotikon. Světový šampionát v hokeji 2024 už má své logo, turnaj bude hostit Praha a Ostrava

Organizátoři mistrovství světa v hokeji, které bude v roce 2024 hostit Česká republika, představili nové logo. Tím bude puk se sloganem „Srdce do hry“, v anglické verzi „Heart of the game“. Maskota turnaje představí organizátoři na podzim, kdy bude zároveň zahájen předprodej vstupenek.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jakub Voráček a Petr Bříza představují oficiální logo mistrovství světa v hokeji, které v roce 2024 proběhne v Česku

Jakub Voráček a Petr Bříza představují oficiální logo mistrovství světa v hokeji, které v roce 2024 proběhne v Česku | Foto: Vít Šimánek | Zdroj: ČTK

„Puk, hráči, fanoušci, Česko. To vše tvoří emoce a srdce hokeje.“ To vše má podle organizátorů šampionátu představovat obrázek smějícího se puku, který bude zároveň plnit roli maskota.

Hlavní roli v grafické identitě představuje emotikon ve tvaru puku. Puk, hráči, fanoušci, Česko. To vše tvoří emoce a srdce hokeje. Tato slova jsou vtělena jak do designu, tak i do sloganu mistrovství Srdce do hry nebo anglické mutace Heart of the game.

13:31 – 11. 04. 2023

1 29

„Šampionát nám byl přidělen v roce 2019 a jak bylo komunikováno vlastně od samého začátku, dějišti budou Praha a Ostrava,“ potvrdil na úterní tiskové konferenci v metropoli místopředseda Mezinárodní hokejové federace (IIHF) Petr Bříza.

Znovu po devíti letech

Obě haly v Praze i Ostravě hostily rovněž poslední domácí šampionát v roce 2015, který se nakonec zapsal do historie jako turnaj s rekordně nejvyšší návštěvností, když do hlediště zavítalo 741 690 diváků. Jde o dosud platné maximum.

„Jsme moc hrdí, že jsme vlastně na každém kongresu dáváni za vzor fantastické organizace a toho nejlepšího sportovního zážitku, které kdy mistrovství světa poskytlo. Je to pro nás velká výzva a víme, jak bude složité se tomu po všech stránkách vyrovnat,“ připustil Bříza.

Někdejší šéf světového hokeje Fasel získal ruské občanství. V zemi se stal navíc vlastníkem firmy

Číst článek

„Máme každopádně ambici se tomu minimálně přiblížit. Chceme ale opět poskytnout České republice i světovému hokeji fantastický turnaj. Je to jednou za devět deset let a víme, jak je to nesmírně důležité pro fanouškovskou obec. Už teď se moc těšíme na úvodní buly 10. května v příštím roce,“ doplnil Bříza.

Voráček vidí potenciál

Logem bude puk. „Česko je hokejová velmoc, ale zároveň také velmoc, co se výroby puků týká. Puk jako takový je srdcem hokeje, kolem puku se všechno točí,“ vysvětlil Martin Klčo, marketingový ředitel agentury, která se na tvorbě podílela společně s Petrem Štěpánem a Bohumilem Vašákem.

„Zároveň se samozřejmě vše točí kolem hráčů a fanoušků. Z těchto emocí vycházíme a inspirováni pukem a jeho tvarem jsme vytvořili vizuální identitu, která se točí kolem takzvaných pukotinů. V první fázi jich máme deset, ale věřím, že během šampionátu budou vznikat další a další v reakci na různé situace. Mistrovství světa bude podle toho dobře rozpoznatelné, co se své vizuality týká. Vycházíme z českých barev a jeden z těch pukotikonů jsme vložili i do toho oficiálního loga IIHF,“ doplnil Klčo.

„S těmi logy nikdy moc nevíte. Sám jsem úplně nevěděl, co očekávat, ale myslím si, že to má potenciál,“ řekl útočník Jakub Voráček, který byl kapitánem českého týmu právě na posledním MS, které Česko uspořádalo.

mim, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme