O ‚tak určitě‘ v NHL nestojí. Hráči na draftu čelí zvláštním otázkám manažerů i novinářů

Draft, ve kterém si kluby NHL vyberou své budoucí hráče, se blíží. A manažeři se ještě na poslední chvíli ujišťují, že vybraní kandidáti jsou opravdu ti praví. Na mladé hokejisty čekaly i pár hodin před samotným draftem pohovory a nezvyklé otázky.

Dallas Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Filip Zadina na setkání s novináři

Filip Zadina na setkání s novináři | Foto: Michael Ainsworth | Zdroj: ČTK/AP

Manažeři týmů NHL si proklepávají hráče ze všech stran. Chtějí je zaměstnávat a hledají v nich budoucí hvězdy. Občas ale padají i překvapující otázky.

Češi na draftu NHL: ten první si slavnou soutěž vůbec nezahrál, Jágra předčil Nedvěd

Číst článek

„Třeba jsem dostal otázku, jak bych se ze Severní Ameriky dostal po vodě trajektem do Prahy. Musel jsem zúročit geografické schopnosti a nějak jsem to tam vymyslel, že bych musel do Hamburku,“ pátral v mapách a atlasech uložených v hlavě jihlavský gólman Jakub Škarek.

Těžko říct, co může manažerům odpověď na takovou otázku napovědět, ale zkrátka padla. Týmy NHL totiž dnes už nezajímá jen to, jestli mladík dobře bruslí a tvrdě střílí. Pokud má hokejista v hlavě i jiné věci než puk, má větší šanci.

„Je to velká výhoda. Dneska není doba, že když trenér dostane hráče, byl by ochoten čekat nebo mu něco sáhodlouze vysvětlovat,“ vysvětluje manažer Jakuba Škarka a Filipa Zadiny Michel Leimberger.

„Když hráč projeví schopnost komunikovat a samostatnost, nevyčleňuje ho to z řady,“ dodává Leimberger.

Filip Zadina, jedna z předpokládaných největších hvězd draftu, za sebou má další schůzku s novináři. A také žurnalisty zajímaly nečekané věci.

„Ale čekal jsem to horší. Ale ptali se i na věci, na které jsem opravdu nečekal, třeba kdo je z NHL nejlíp oblíkaný,“ svěřil se Filip Zadina.

Kdo chce prorazit do NHL, musí na draft dorazit připravený. Kluby ale nechtějí od svých hvězd slyšet pověstné „tak určitě“. I nehokejová stránka velkých osobností totiž ligu prodává.

Tomáš Lörincz Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme