Italský deník: České vozy metra jako odplata za pendolina

Zimní olympijské hry mají přinést Turíňanům řadu výhod. Hlavně v dopravě. Jednou z nich je i nové metro. Je to historicky první podzemní dráha v Itálii, kde jezdí plně automatizované vozy bez řidiče. Trasa 1 turínského metra měří 9600 metrů a vozy, které mají jezdit každé 2 minuty, přepraví až 30 tisíc osob za hodinu. Metro slavnostně zprovoznili už o víkendu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

lehké metro firmy Siemens

lehké metro firmy Siemens | Foto: Siemens
Přehrát

00:00 / 00:00

Zimní olympijské hry 2006 Turín. Italský deník: České vozy metra jako odplata za pendolina

"První zlatou olympijskou medaili získalo turínské metro a ti, co se o něj zasloužili. Poprvé dnes vyjely vozy mezi železniční stanici Porta Susa a Collegnem. Je to úžasné dílo, které je dárkem pro Turíňany k nadcházející olympiádě," oznamovalo o víkendu turínské Radio Nostalgia.

Až do pátku, kdy budou olympijské hry zahájeny, měli Turíňané metrem jezdit zdarma. Při olympiádě má stát jízdenka s celodenní platností 90 centů. Všechno je ale jinak. Jeden z vozů měl technické problémy a 200 lidí zůstalo uvězněno asi na hodinu a půl v tunelu. A turínský dopravní podnik rozhodl, že se musí znovu všechno otestovat a do té doby se ve vozech nesmí nikdo přepravovat.

"Můj manžel tam pracuje, přímo v technologickém centru, říkal mi, že už zítra snad bude všechno v pořádku. Dneska dopadly všechny testy dobře..." říká Manuella Rocca. Když ale před Turíňany přiznáte, že jste z České republiky, vyčítavě vám nezapomenou připomenout, že za problémy, můžeme také trochu my.

"Jasně, metro má problémy, ale víte kdo ty vozy dělal? Firma Siemens v Praze," doplňuje Antonio a Manuella se netají tím, že i její manžel se kvůli vozům doma hodně rozčiluje: "Tenhle Siemens z Prahy, to je teda věc, říkal zrovna včera doma."

A tak se snažím aspoň oponovat tím, že rychlovlaky pendolino, co jsme koupili z Itálie, u nás taky moc nefungují. Hlavně kvůli software.

"Tak to je ta samá závada. Ty vozy v metru mají taky chybu v software," směje se Manuella a říká, že pak chápe, proč vozy z Prahy mají problémy. Ale prý jsme jim to mohli oplatit až později po olympiádě. Zato Antonio jen kroutí hlavou a nechápe, že u nás pendolina mají nějaké závady: "To je divné, tady v Itálii pendolina fungují naprosto skvěle. Ale nekupovali jste náhodou až ty, co už se na jejich výrobě podíleli Francouzi? Ti přece v té továrně koupili podíl, za ty závady určitě nemůžou Italové."

Jak by mohli... Jen nevím, na koho mám teď svést ty problémy s automatizovanými vozy v turínském metru. Ale vlastně, konec konců, nejlepší bude vymluvit se na Němce.

Hana Hikelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme