‚Nejčastějším problémem jsou záda.‘ Plavkyně a fyzioterapeutka Kubová radí, jak na přetěžované svaly

Při běhu, posilování ale i sezení u počítače. Svaly zaměstnáváme prakticky neustále a často přitom namáháme jedny na úkor druhých. Jak rozložit nerovnoměrnou zátěž, to poradí v dalším díle o domácím sportování česká plavkyně a medailistka z mistrovství světa Simona Kubová.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Bolest zad (ilustrační foto). | Foto: feelartfeelant | Zdroj: Twenty20

„Každý sport nebo zaměstnání má určitou partii, která dostává víc zabrat, takže na to je vhodné dělat kompenzační cvičení. Tím se myslí to, že budeme procvičovat opačný sval než ten, který je přetěžovaný,“ vysvětluje Simona Kubová.

Přehrát

00:00 / 00:00

‚Pro běžnou populaci jsou nejčastějším problémem záda.‘ Plavkyně Kubová radí jak na přetěžované svaly

A těmi přetěžovanými svaly často bývají ty zádové. Sama Kubová s nimi jako jedna z nejlepších českých plavkyň nemá problémy, z pozice vystudované fyzioterapeutky ale ví, co její pacienty trápí.

„Pro běžnou populaci, který chodí denně na osm hodin do práce, jsou nejčastějším problémem záda. Doporučovala bych si třeba každou hodinu stoupnout, dvakrát se předklonit, dvakrát se zaklonit a dvakrát se uklonit na každou stranu. Záda dostanou různý impulz a mají tendenci méně bolet,“ popisuje Kubová.

Mistryně Evropy z krátkého bazénu pak doporučuje další cvik, kterým ulehčit tělu třeba od sezení u počítače.

„Když třeba bolí krční páteř, tak je vhodné se hezky posadit, jako byste chtěli vyrůst, srovnat se, trochu se prohnout v bederní části zad a trošku zasunout bradu dozadu - my tomu říkáme takzvaná zásuvka. Tenhle cvik má tendenci srovnávat krční páteř, dostane tu správnou fyziologickou křivku, jakou by měla mít,“ radí Simona Kubová, jak pro sebe něco udělat, aniž byste se museli zvednout ze židle.

Marek Augustin, tat Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme