Co stálo Schumachera místo v Haasu? Málo zkušeností a nehody. Teď vyhlíží šanci u Mercedesu

V Abú Zabí před posledním závodem sezony oznámil tým Haas, že neprodlouží smlouvu s Mickem Schumacherem a nahradí ho jiným německým pilotem Nicem Hülkenbergem. Jaké důvody vedly k tomu, že amerciký tým nahradil 23letého Schumachera 35letým pilotem, který tři roky ve formuli 1 nezávodil?

Abú Zabí Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mick Schumacher před Velkou cenou Abú Zabí

Mick Schumacher před Velkou cenou Abú Zabí | Foto: Amr Alfiky | Zdroj: Reuters

Schumacher odzávodil ve formuli 1 dvě sezony. Loni měl Haas jednoznačně nejhorší monopost ze startovního pole, takže nezískal ani bod.

Schumacher skončí po sezoně v Haasu. nahradí ho Hülkenberg, který se vrací po třech letech

Číst článek

Letos už však přišlo zlepšení. Schumacher si dojel na Silverstonu pro první kariérní body a následně v Rakousku zaznamenal šestým místem svůj nejlepší výsledek ve formuli 1. V dalších závodech už nebodoval a tak zakončil sezonu s 12 body.

Jeho nový týmový kolega Kevin Magnussen zaznamenal nejlepší týmový výsledek roku 5. místem v úvodním závodu sezony v Bahrajnu. Celkově v sezoně získal 23 bodů.

Dánský pilot má smlouvu i na příští sezonu, ale Schumacherovi letos končila. Haas s rozhodnutím čekal a nakonec se rozhodl ji 23letému pilotovi neprodloužit. „Jsem zklamaný, ale chci poděkovat Haasu za šanci...Byla to těžká cesta, ale postupně jsem se zlepšoval a věřím, že si místo v F1 zasloužím. Srdce mi stále pro formuli 1 bije a budu tvrdě bojovat, abych se vrátil,“ napsal Schumacher na sociální sítě.

U fanoušků i expertů vyvolal konec Schumachera v Haasu protichůdné reakce. „Jeho propuštění podle mě nemá logický důvod. Dokázal se držet týmového oklegy Magnussena. Nezapomínejme, že na Red Bull Ringu vyzval na trati Lewise Hamiltona a na Silverstonu zase Maxe Verstappena. Ale v průběhu roku se začal Haas zhoršovat a zároveň jejich strategie často postrádaly logiku,“ říká komentátor Sport TV Jiří Košta. 

Schumacherovi nepomohlo ani Ferrari, do jehož jezdecké akademie až do letoška patřil a zároveň dodává tým z Maranella Haasu motor.

Jméno Schumacher se vrací do formule 1. Syn sedminásobného šampiona Mick bude jezdit za Haas

Číst článek

„Spolupráce mezi týmy mimo dodávání motorů možná není tak velká, jak si myslíme. Navíc Ferrari asi nebylo natolik přesvědčeno o Mickově talentu, když údajně pod křídly akademie italského týmu nebude pokračovat,“ zamýšlí se Košta nad důvody neprodloužení smlouvy.

Místo Schumachera podepsal Haas pro příští sezonu Nica Hülkenberga, který nezávodil na plný úvazek ve formuli 1 tři roky. „Přijde mi, že jsem nikdy neodešel. Jsem nadšený ze šance dělat, co miluji,“ napsal na twitter po oznámení 35letý pilot. Za důvěru poděkoval Genu Haasovi, který stáj vlastní a vedoucímu týmu Güntherovi Steinerovi.

„Haas chce zkušené jezdce, kteří nezničí tři šasi, jako to letos Schumacher předvedl. Zároveň kvůli partnerům potřebovali německého pilota se silným jménem, takže byl Hülkenberg jedinou variantou. Možná i Haas se Steinerem čekali od Schumachera marketingově víc,“ zamýšlí se Košta nad důvody, proč padla volba právě na Hülkenberga.

Právě Steiner označil chybějící zkušenosti Schumachera jako hlavní důvod jeho konce v týmu. Nicméně před sezonou 2021 přivedl do týmu dva úplné nováčky. Vedle Schumachera ještě ruského pilota Nikitu Mazepina, s nímž však tým před letošní sezonou rozvázal kontrakt.

Vyhlídky do budoucna

Dveře do formule 1 se ale Micku Schumacherovi pravděpodobně nezavřou. Spekuluje se, že by v sezoně 2023 mohl být rezervním pilotem týmu Mercedes, v němž v roce 2012 ukončil kariéru jeho otec Michael.

Na tiskové konferenci před Velkou cenou Abú Zabí se k tomu vyjádřil i šéf týmu Toto Wolff. „Díky Michaelovi je Mick blízký našemu srdci stejně jako celá rodina Schumacherů. Je to inteligentní pilot s velkými úspěchy v juniorských kategoriích,“ řekl Wolff na adresu Schumachera, který mimo jiné vyhrál šampionát formule 3 v roce 2018 a formule 2 v roce 2020.

„Věřím, že bychom se o Micka dokázali postarat, ale ještě není nic dohodnuté,“ doplnil Wolff.

„Budoucnost je pro něj stále příznivá. Přestože odjel dvě sezony ve formuli 1, tak je stále mladý. Navíc bude vždy atraktivní pro partnery, takže bych se o něj příliš nebál.“

„Pokud skutečně skončí pod křídly Mercedesu, mohla by to být i výhra. Dokážu si ho představit v roce 2024 ve Williamsu, který odebírá motory Mercedes s vidinou místa v továrním Mercedesu po pár letech. Talentovaný je. Nyní jen potřebuje správný vůz a hlavně získat větší sebejistotu,“ uzavírá Košta.

Lukáš Liška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme