Křída v době chytrých telefonů. Na Tour ukazují spolujezdci na motorkách rozestupy mezi závodníky

V rádiu jste moc neměli šanci o tom slyšet. Ale pokud sledujete televizní záběry z cyklistického závodu Tour de France, budete znát člověka, který sedí na motorce a ukazuje ceduli s číslem. To znázorňuje čas rozestupu mezi vedoucími závodníky a pelotonem. Přesně tohle má v červenci na práci Francouzka Isabelle.

Macon (Francie) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tour de France 2019 (ilustrační foto). | Foto: Christian Hartmann | Zdroj: Reuters

Pracuju na hygieně, mám na starosti pitnou vodu ve Francii,“ říká Francouzka Isabelle. „Jo, na kole jezdím, hlavně dlouhé trasy mám ráda,“ dodává s úsměvem.

Přehrát

00:00 / 00:00

Křída v době chytrých telefonů. Na Tour ukazují spolujezdci na motorkách rozestupy mezi závodníky

O malé drobné Francouzce už tedy něco víme. Ale k věci. Jezdí po trati Tour de France, sedí za řidičem motorky a ukazuje lidem časové rozestupy. Informace dostává vysílačkou do sluchátka.

„Pro mě je asi nejtěžší všechno slyšet v té helmě. Mám na starosti časomíru, musím ukazovat časy mezi pelotonem a těmi, kteří mu uniknou. Je taky velmi těžké udržet ceduli ve větru,“ říká Isabelle. „Na trati jsou motorky, od kterých dostávám informace. Když mi nahlásí nějakou změnu, tak v klidu - obvykle v zákrytu za autem -  přepíšu křídou čas na ceduli,“ popisuje.

Ano, je 21. století a u trati stojí fanoušci, kteří mají možná ještě lepší přehled než Isabelle.  Mohou za to chytré telefony, obytné domy se satelitní televizí a přenosem z etapy. Ale člověk na motorce na trati, ve žluté kombinéze, s cedulí v ruce, to přece má pořád svoje kouzlo.

V dramatickém spurtu sedmé etapy Tour byl nejrychlejší Groenewegen. Kreuziger dojel v hlavním poli

Číst článek

„Slyším všechno před rádio. Jsem taky ve spojení s informačními motorkami, které měří čas a pak ho předávají přes rádio dál. Slyším oboje a můžu si časy kontrolovat,“ říká Isabelle.

Na trati jsou nejen cyklisti a doprovodné vozy, ale i fanoušci. Hodně fanoušků. Nejvíc najednou v horských etapách, kde se jede do kopce pomalu a trasa se cyklistům vlastně otevírá až podle toho, jak cyklističtí nadšenci z trati ustupují. Ale tohle není ten nejtěžší moment pro Isabelle.

„Myslím, že jedna z nejtěžších částí je sjezd na Tourmalet. Naštěstí mám dobrého řidiče, takže zatím bylo všechno v pohodě,“ usmívá se.

Na Tourmalet je ale ještě času dost, mezitím může Isabelle relativně v klidu v závětří průběžně přepisovat křídou na tabuli rozestupy mezi cyklisty.

František Kuna Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme