K lepšímu pohybu na antuce pomáhá Plíškové kondiční trenér Trebatický. Využívá silového tréninku

Pokud bude úspěšná, může si zahrát na grandslamu čtyři zápasy v pěti dnech. Karolína Plíšková by ale i tak náročný program jistě uvítala, fyzicky je připravená dobře, ostatně má na to hned dva kondiční kouče.

Paříž Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tenistka Karolína Plíšková je v osmifinále French Open. | Zdroj: Reuters

„Já mám více antuku a kolega má trávu.“ Ivan Trebatický je teď v Paříži, Martin Nosko doma, oba se střídají tak, aby to všem vyhovovalo, ale tréninkové plány a metody mají stejné. A také ten úplně největší cíl je totožný.

Přehrát

00:00 / 00:00

Vysoké tenistky to mohou mít na antukovém povrchu složitější, zvlášť pokud jde o pohyb.

„Máme zaznamenané, na čem pracujeme a zároveň je ještě velmi důležité vědět, na čem chce pracovat tenisový trenér a kolik máme prostoru. To znamená, že v sezoně je hlavní cíl prevence zranění, aby byla stoprocentně připravená na tenisový trénink. Zbytek dva, tři týdny máme čistě na kondiční přípravu,“ říká Ivan Trebatický.

Společně se svým kolegou Martinem Noskem snažil připravit Karolínu Plíškovou tak, aby byla konkurenceschopná i na tom nejméně oblíbeném povrchu. „Silový trénink…dřepy, výpady, split squaty, deadlifty, běžné funkční silové cvičení,“ vyjmenoval pár cviků, díky kterým by se mohla vysoká Karolína Plíšková dostávat i na antuce lépe k nízkým míčům.

Tenistce Plíškové pomohlo k překonání třetího kola i mentální rozpoložení

Číst článek

A to všechno samozřejmě v kombinaci s ideálním jídelníčkem, i když někdy je lepší hlavně se najíst, říká Trebatický: Když dáte někomu perfektní jídlo a nechutná mu, tak ho nesní. A už nedostane ty kalorie, které do něj potřebujete dostat. Nutit někoho jíst, co je zdravé, když mu to nechutná, tak docílíte přesně opak, to znamená nějakou podvýživu. My někdy máme pravidlo, že radši se najez tak, aby ti chutnalo a sněz všechno.“

„Když si dám tři dny po sobě večer pizzu, tak se nic nestane. U mě je základ hlavně jíst, protože mám občas takové výpadky, že nemám vůbec chuť k jídlu. Oni se o mě starají výborně, co se týče drinku před zápasem a po zápase. Samozřejmě i díky tomu je pak regenerace lepší. Když má všechno svůj řád, tak to pak funguje líp,“ říká Karolína Plíšková.

Jaroslav Plašil, niš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme