Zlobil se Bolšunov právem? Experti se shodují, že Fin Mäki se proti pravidlům neprovinil

V některých bojových sportech by si možná vysloužil aplaus, v lyžování ale Rusovi Alexandru Bolšunovovi nikdo netleskal. Lídr Světového poháru ve finiši štafety ve finském Lahti seknul domácího Joniho Mäkiho hůlkou a v cíli do něj najel a srazil ho k zemi. Otázkou je ale také chování finského finišmena v cílové rovince, ve které po ostrém souboji uhájil před ruským soupeřem druhé místo.

Lahti Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ruský běžkař Alexandr Bolšunov | Foto: tomi hänninen | Zdroj: Reuters

Překvapená byla reakcí Bolšunova také olympijská vítězka Kateřina Neumannová. „Toto by si neměl dovolit žádný závodník. Natož závodník, který vyhrál Tour de Ski a průběžně vede Světový pohár. Měl by být jakousi osobností, lídrem. A ne někým, kdo předvádí něco podobného,“ řekla Radiožurnálu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Experti se shodují, že v souboji Bolšunova s Mäkim byl v právu finský reprezentant. Více v příspěvku Jana Suchana

Ale pojďme se vrátit pár sekund před vzteklé a nesportovní chování Alexandra Bolšunova. Vítězní Norové už se radovali v cíli, když do něj sprintovali finský finišman Joni Mäki a za ním Rus Bolšunov. Mäki při výjezdu z poslední zatáčky najel úplně doprava, kudy ho ruský rival chtěl předstihnout. Nebylo i tohle náhodou nefér a proti pravidlům?

„Manévr, který předvedl finský závodník v cílové rovince, byl podle mého názoru někde na hranici pravidel,“ podotkla Neumannová. „Myslím si, že Mäki se ničeho zásadního nedopustil,“ přidal dvojnásobný medailista z mistrovství světa Dušan Kožíšek.

VIDEO: Ruský běžkař Bolšunov neunesl závěr štafety. Uhodil soupeře hůlkou a v cíli ho srazil na zem

Číst článek

K variantě, že Mäkiho chování bylo v pořádku, se přiklonili i rozhodčí. V jury zasedal také Michal Lamplot, zástupce sportovního ředitele úseku běžeckého lyžování Mezinárodní lyžařské federace.

„Joni Mäki byl první a měl možnost si vybrat ideální stopu. Neudělal nic špatně,“ vysvětlil Lamplot s tím, že rozhodčí situaci posoudili tak, že Mäki svým pohybem vyjíždí zatáčku. A ne že tzv. zavírá Bolšunova u hrazení.

„Do zatáčky se najíždí v rychlosti, je levotočivá, takže vynáší doprava. Vždy sledujeme, jakým směrem závodník jede. Pokud jede logickou stopou, tak to není možné posoudit jako blokování,“ dodal.

Za následnou reakci Bolšunova naopak rozhodčí ruskou štafetu diskvalifikovali, žádný další trest ale lídr Světového poháru nedostane.

Jan Suchan Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme