Jak se pilotují boby? ‚Čas na podrbání rozhodně není,‘ popisuje Dominik Dvořák

„Jsme takový český kokosy na sněhu,“ popisuje s nadsázkou pilot českých posádek ve dvojbobu a čtyřbobu Dominik Dvořák. Rád se dívá na hokej, na bruslích jezdí od malička. Co ho ale přivedlo do ledového koryta, popsal v pořadu Host Radiožurnálu Sport.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Bob se pilotuje taháním za táhla, mechanismus je jednoduchý, ale koordinace v rychlosti třeba až 150 kilometrů v hodině je náročná. Jak pilot pozná, že má v malém korytu zatočit? „Musí znát nazpaměť dráhu, aby věděl, jak zareagovat,“ říká Dominik Dvořák a s úsměvem dodává, že čas na podrbání rozhodně není.

Před každou jízdou nebo tréninkem si dráhu prochází, podobně jako piloti formule nebo motorek, aby si všechny zatáčky zapamatoval – čím méně na dráze řídí, tím bob jede rychleji. Nesmí se to ale přehnat, aby se posádka neotočila.

Přesto není pilot, který by se nevyboural. „Kdo nepadá, ten se nezlepšuje,“ opakuje známou poučku.

A co dělají ostatní členové posádky? Jejich úlohou je především dobře roztlačit bob, protože právě start je v závodě tím rozhodujícím faktorem. „Zbytek dráhy koukají na podlahu a doufají, že to zvládnu,“ uzavírá.

Štěpán Pokorný, Prokop Havel Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme